BULI SIBER

DinXW

DFM DJ
DFM DJ
LV
0
 
4 Jun 2021
848
29,249
฿ɆⱤ₴₳₥₳ ₴ɆⱠ₳₥₳₦Ɏ₳
DragonCoin
1,421.00
Bugatti La Voiture Noire
Call Of Duty: Modern Warfare
Tart Nenas
Angry Lion
Biskut Mazola
Batang Buruk
1 dari 10 Kanak-Kanak Bunuh Diri Kerana Buli Siber. Bantu UNICEF Hentikan Masalah Ini!

Oleh Khai Hassan Pada 27/02/2018

Dah lebih 10 tahun Ohmedia sendiri menjadi sebahagian daripada penyumbang UNICEF dan itu adalah ketaksuban kami kepada rasa ingin turut sama memberikan sesuatu kepada kanak-kanak kurang bernasib-baik di dunia ini. Kali ini UNICEF sekali lagi memerlukan anda untuk sama-sama menangani masalah Buli Siber.

Dengan lebih 3 biilion pengguna internet seluruh dunia, ianya telah membuatkan dunia kini tanpa sempadan untuk berhubung satu sama lain. Disebalik hal positif ini, sedarkah kita bahawa kanak-kanak hari ini sangat terdedah dengan masalah siber buli? 20% daripada jumlah tersebut adakah kanak-kanak yang menjadi mangsa buli siber dan 1 dari 10 telah menghentikan keperitan yang dialami mereka dengan membunuh diri.

Semua ini harus dihentikan segera!!


Sebagai dewasa yang bertanggungjawab, UNICEF ingin mengajak anda semua dalam usaha untuk menghentikan masalah buli siber di kalangan kanak-kanak ini dengan turut serta dalam kempen ‘Safer Internet Day’.
Bagaimana Kita Boleh Membantu?
Caranya mudah sahaja untuk anda turut serta dalam kempen daripada UNICEF ini. Apa yang perlu anda lakukan adalah sampaikan mesej kesedaran mengenai buli siber di laman Instagram masing-masing dan sertakan dengan hashtag #endviolence, #saferinternetday serta tag laman Instagram rasmi @Unicef.


Ini adalah sekecil-kecil usaha yang boleh anda lakukan dan dari usaha kecil anda ini mungkin akan menyelamatkan banyak nyawa di seluruh dunia. Mesej kesedaran daripada anda mungkin tidak dapat dicapai ramai, namun sedikit sebanyak dapat mengurangkan risiko kanak-kanak lain daripada menjadi mangsa buli siber yang seterusnya.

Jom hentikan masalah buli siber!!


Kredit kepada penulis Khai Hassan
Sumber Berita Oh! Media

1988 - 2021 © Oh Media Sdn Bhd.
Oh! Media is part of iMedia Asia Group.
 

Attachments

  • u2-e1481595078205.jpg
    u2-e1481595078205.jpg
    210.4 KB · Views: 2

Aceofspade

Forum Moderator
DFM Sub Moderator
LV
0
 
30 May 2021
6,442
36,557
Dragonforce Malaysia
DragonCoin
10,174,304.00
1 dari 10 Kanak-Kanak Bunuh Diri Kerana Buli Siber. Bantu UNICEF Hentikan Masalah Ini!

Oleh Khai Hassan Pada 27/02/2018

Dah lebih 10 tahun Ohmedia sendiri menjadi sebahagian daripada penyumbang UNICEF dan itu adalah ketaksuban kami kepada rasa ingin turut sama memberikan sesuatu kepada kanak-kanak kurang bernasib-baik di dunia ini. Kali ini UNICEF sekali lagi memerlukan anda untuk sama-sama menangani masalah Buli Siber.

Dengan lebih 3 biilion pengguna internet seluruh dunia, ianya telah membuatkan dunia kini tanpa sempadan untuk berhubung satu sama lain. Disebalik hal positif ini, sedarkah kita bahawa kanak-kanak hari ini sangat terdedah dengan masalah siber buli? 20% daripada jumlah tersebut adakah kanak-kanak yang menjadi mangsa buli siber dan 1 dari 10 telah menghentikan keperitan yang dialami mereka dengan membunuh diri.

Semua ini harus dihentikan segera!!


Sebagai dewasa yang bertanggungjawab, UNICEF ingin mengajak anda semua dalam usaha untuk menghentikan masalah buli siber di kalangan kanak-kanak ini dengan turut serta dalam kempen ‘Safer Internet Day’.
Bagaimana Kita Boleh Membantu?
Caranya mudah sahaja untuk anda turut serta dalam kempen daripada UNICEF ini. Apa yang perlu anda lakukan adalah sampaikan mesej kesedaran mengenai buli siber di laman Instagram masing-masing dan sertakan dengan hashtag #endviolence, #saferinternetday serta tag laman Instagram rasmi @Unicef.


Ini adalah sekecil-kecil usaha yang boleh anda lakukan dan dari usaha kecil anda ini mungkin akan menyelamatkan banyak nyawa di seluruh dunia. Mesej kesedaran daripada anda mungkin tidak dapat dicapai ramai, namun sedikit sebanyak dapat mengurangkan risiko kanak-kanak lain daripada menjadi mangsa buli siber yang seterusnya.

Jom hentikan masalah buli siber!!


Kredit kepada penulis Khai Hassan
Sumber Berita Oh! Media

1988 - 2021 © Oh Media Sdn Bhd.
Oh! Media is part of iMedia Asia Group.
hi thanks bang @DinXW .. info baik , kesian juga baca mikirkan tekanan kanak2 ni .. cyberbully biarlah tmpat yg btl2 kena ... kanak2 taktahu apa menangung .. derita . maka abgdin dengarlah lagu ini abg din .. derita
 
Last edited:
  • Heart
Reactions: Makmoor

DinXW

DFM DJ
DFM DJ
LV
0
 
4 Jun 2021
848
29,249
฿ɆⱤ₴₳₥₳ ₴ɆⱠ₳₥₳₦Ɏ₳
DragonCoin
1,421.00
Bugatti La Voiture Noire
Call Of Duty: Modern Warfare
Tart Nenas
Angry Lion
Biskut Mazola
Batang Buruk
hi thanks bang @DinXW .. info baik , kesian juga baca mikirkan tekanan kanak2 ni .. cyberbully biarlah tmpat yg btl2 kena ... jgn kanak2 taktahu apa menangung .. derita . maka abgdin dengarlah lagu ini abg din .. derita
Jom sama-sama kita hentikan buli siber terhadap kanak-kanak.. @Aiman cam nak suh cover je lagu tu...😁😁
 

Lynn senyum

Kipoci
DFM Member
LV
0
 
4 Jun 2021
445
6,907
From the hearts of Palestinians
DragonCoin
9,504,602.00
Tart Nenas
1 dari 10 Kanak-Kanak Bunuh Diri Kerana Buli Siber. Bantu UNICEF Hentikan Masalah Ini!

Oleh Khai Hassan Pada 27/02/2018

Dah lebih 10 tahun Ohmedia sendiri menjadi sebahagian daripada penyumbang UNICEF dan itu adalah ketaksuban kami kepada rasa ingin turut sama memberikan sesuatu kepada kanak-kanak kurang bernasib-baik di dunia ini. Kali ini UNICEF sekali lagi memerlukan anda untuk sama-sama menangani masalah Buli Siber.

Dengan lebih 3 biilion pengguna internet seluruh dunia, ianya telah membuatkan dunia kini tanpa sempadan untuk berhubung satu sama lain. Disebalik hal positif ini, sedarkah kita bahawa kanak-kanak hari ini sangat terdedah dengan masalah siber buli? 20% daripada jumlah tersebut adakah kanak-kanak yang menjadi mangsa buli siber dan 1 dari 10 telah menghentikan keperitan yang dialami mereka dengan membunuh diri.

Semua ini harus dihentikan segera!!


Sebagai dewasa yang bertanggungjawab, UNICEF ingin mengajak anda semua dalam usaha untuk menghentikan masalah buli siber di kalangan kanak-kanak ini dengan turut serta dalam kempen ‘Safer Internet Day’.
Bagaimana Kita Boleh Membantu?
Caranya mudah sahaja untuk anda turut serta dalam kempen daripada UNICEF ini. Apa yang perlu anda lakukan adalah sampaikan mesej kesedaran mengenai buli siber di laman Instagram masing-masing dan sertakan dengan hashtag #endviolence, #saferinternetday serta tag laman Instagram rasmi @Unicef.


Ini adalah sekecil-kecil usaha yang boleh anda lakukan dan dari usaha kecil anda ini mungkin akan menyelamatkan banyak nyawa di seluruh dunia. Mesej kesedaran daripada anda mungkin tidak dapat dicapai ramai, namun sedikit sebanyak dapat mengurangkan risiko kanak-kanak lain daripada menjadi mangsa buli siber yang seterusnya.

Jom hentikan masalah buli siber!!


Kredit kepada penulis Khai Hassan
Sumber Berita Oh! Media

1988 - 2021 © Oh Media Sdn Bhd.
Oh! Media is part of iMedia Asia Group.
Take serious masalah ini... Cyber buli akan menyebabkan ramai generasi baru menjadi lemah mental n fizikal.. Please alert dgn keadaan sekitarn anda if ada jenayah buli sila laporkan kepada pihak berwajib... ⚠️⚠️⚠️⚠️
 
  • Like
  • Heart
Reactions: Makmoor and DinXW

Falcon98

BANNED!!
Banned User
LV
0
 
6 Jun 2021
2,666
30,407
San Francisco, Malaysia
reusagi98.blogspot.com
DragonCoin
14,482,745.00
Tart Nenas
Apple Macbook Pro 13
Redmi Note 11 Pro
DJI Mavic Pro
Samsung Galaxy Z FLIP 3
Apple TV
1 dari 10 Kanak-Kanak Bunuh Diri Kerana Buli Siber. Bantu UNICEF Hentikan Masalah Ini!

Oleh Khai Hassan Pada 27/02/2018

Dah lebih 10 tahun Ohmedia sendiri menjadi sebahagian daripada penyumbang UNICEF dan itu adalah ketaksuban kami kepada rasa ingin turut sama memberikan sesuatu kepada kanak-kanak kurang bernasib-baik di dunia ini. Kali ini UNICEF sekali lagi memerlukan anda untuk sama-sama menangani masalah Buli Siber.

Dengan lebih 3 biilion pengguna internet seluruh dunia, ianya telah membuatkan dunia kini tanpa sempadan untuk berhubung satu sama lain. Disebalik hal positif ini, sedarkah kita bahawa kanak-kanak hari ini sangat terdedah dengan masalah siber buli? 20% daripada jumlah tersebut adakah kanak-kanak yang menjadi mangsa buli siber dan 1 dari 10 telah menghentikan keperitan yang dialami mereka dengan membunuh diri.

Semua ini harus dihentikan segera!!


Sebagai dewasa yang bertanggungjawab, UNICEF ingin mengajak anda semua dalam usaha untuk menghentikan masalah buli siber di kalangan kanak-kanak ini dengan turut serta dalam kempen ‘Safer Internet Day’.
Bagaimana Kita Boleh Membantu?
Caranya mudah sahaja untuk anda turut serta dalam kempen daripada UNICEF ini. Apa yang perlu anda lakukan adalah sampaikan mesej kesedaran mengenai buli siber di laman Instagram masing-masing dan sertakan dengan hashtag #endviolence, #saferinternetday serta tag laman Instagram rasmi @Unicef.


Ini adalah sekecil-kecil usaha yang boleh anda lakukan dan dari usaha kecil anda ini mungkin akan menyelamatkan banyak nyawa di seluruh dunia. Mesej kesedaran daripada anda mungkin tidak dapat dicapai ramai, namun sedikit sebanyak dapat mengurangkan risiko kanak-kanak lain daripada menjadi mangsa buli siber yang seterusnya.

Jom hentikan masalah buli siber!!


Kredit kepada penulis Khai Hassan
Sumber Berita Oh! Media

1988 - 2021 © Oh Media Sdn Bhd.
Oh! Media is part of iMedia Asia Group.
mintak maaf.. saya sejak dua menjak ni suka buli org.. maafkan saya
 
  • Like
  • Heart
Reactions: Makmoor and DinXW

DinXW

DFM DJ
DFM DJ
LV
0
 
4 Jun 2021
848
29,249
฿ɆⱤ₴₳₥₳ ₴ɆⱠ₳₥₳₦Ɏ₳
DragonCoin
1,421.00
Bugatti La Voiture Noire
Call Of Duty: Modern Warfare
Tart Nenas
Angry Lion
Biskut Mazola
Batang Buruk
kanak ii bunuh diri nii, akal x cukup panjang.. kalau aku la kene buli en, baik bunuh pembuli, bunuh diri buatpe..

nice pikiran kita sma.. alang ii mau mati baik bwa penyebab kematian kan.. tak payah susah ii polis cari pelaku pembunuhan kan..

Take serious masalah ini... Cyber buli akan menyebabkan ramai generasi baru menjadi lemah mental n fizikal.. Please alert dgn keadaan sekitarn anda if ada jenayah buli sila laporkan kepada pihak berwajib... ⚠️⚠️⚠️⚠️
@billpagaroni @302 @Lynn senyum jom..sama2 kita membantu menghentikan buli siber ni..
 
  • Heart
Reactions: Makmoor