Cicak penyedap masakan sambal

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
Peringatan!!⚠️

Jangan meneruskan bacaan jika anda sedang MENIKMATI SAMBAL KEGEMARAN ANDA, seorang yang tak boleh lihat perkara yang menggelikan dan seumpamanya.



seorang gadis bersama sama dengan rakannya di Indonesia telah membeli makanan pecel ayam dan sambal pedas secara 'take away' untuk hidangan makan malam mereka. Ketika sedang menjamu selera dan hampir menghabiskan makanan tersebut, seorang daripada mereka menyedari ada sesuatu yang pelik pada sambal tersebut.

Alangkah terkejutnya dia dan rakannya apabila mendapati benda itu adalah seekor cicak yang sudag mati ditemui pada sambal yang telah digaulkan bersama nasi dan lauk ayam goreng di dalam bungkusan makanan meraka.

Mereka mula rasa trauma, jijik dan mual kerana meraka telah pun memakan makanan tersebut dengan agak banyak dan hampir habis.

Tidak pasti bagaimana cicak itu ada didalam sambal tersebut, kemungkinan terjatuh daripada siling dan tidak menyedari ketika makanan tersebut disediakan.


Gadis ini kemudiannya memuatnaik video cicak dalam sambal iitu ke media sosial dan mendapat tontonan yang tinggi.

Hanya yang pernah mengalaminya sahaja yang tahu bagaimana perasaannya apabila membeli makanan dari luar dan selepas hampir habis makan baru sedar ada perisa tambahan yang tidak diingini berada di dalamnya.



Apa pendapat anda mengenai perkongsian diatas??
Pernahkah anda mengalami perkara yang sama??
Mungkin perisa tambahan yang lain??
Kongsikan di sini!

Amalkan kebersihan, kendalikan cara pembungkusan dan penyediaan makanan yang bersih. Pastikan tempat penyediaan juga bersih. KEBERSIHAN ADALAH AMAT PENTING !! Menjual dengan ikhlas dan jangan menipu. Bagaiman kita ingin rasa puas ketika menikmati juadah atau makanan kita, begitu juga dengan pelanggan kita.

p/s: kita tak kongsikan gambar dan video,, risau ada yang tak makan sambal sebulan.

SUMBER
 

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
weyh aku penah tau..tngh makan nasi kerabu.. nak abis dah pun, ttibe "lauk " bernama cicak turun dari "langit" bernama bumbung.
ermmm jumpa lipas dalam nasi goreng,, seminggu tak makan kat cafe.. itulaaaa mula nya bibit-bibit benci pada lipas.. lagi-lagi bila lipas mula hinggap di kaki, tangan dan pernah di kepala.. sebelum diraba oleh lipas elok je nampak lipas.. sekarang anti.. ermmmm
 

Tanah melayu

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
4 Jun 2021
882
9,850
🛑ㄒ卂几卂卄_爪乇ㄥ卂ㄚㄩ🛑
DragonCoin
6,736.00
Peringatan!!⚠️

Jangan meneruskan bacaan jika anda sedang MENIKMATI SAMBAL KEGEMARAN ANDA, seorang yang tak boleh lihat perkara yang menggelikan dan seumpamanya.



seorang gadis bersama sama dengan rakannya di Indonesia telah membeli makanan pecel ayam dan sambal pedas secara 'take away' untuk hidangan makan malam mereka. Ketika sedang menjamu selera dan hampir menghabiskan makanan tersebut, seorang daripada mereka menyedari ada sesuatu yang pelik pada sambal tersebut.

Alangkah terkejutnya dia dan rakannya apabila mendapati benda itu adalah seekor cicak yang sudag mati ditemui pada sambal yang telah digaulkan bersama nasi dan lauk ayam goreng di dalam bungkusan makanan meraka.

Mereka mula rasa trauma, jijik dan mual kerana meraka telah pun memakan makanan tersebut dengan agak banyak dan hampir habis.

Tidak pasti bagaimana cicak itu ada didalam sambal tersebut, kemungkinan terjatuh daripada siling dan tidak menyedari ketika makanan tersebut disediakan.


Gadis ini kemudiannya memuatnaik video cicak dalam sambal iitu ke media sosial dan mendapat tontonan yang tinggi.

Hanya yang pernah mengalaminya sahaja yang tahu bagaimana perasaannya apabila membeli makanan dari luar dan selepas hampir habis makan baru sedar ada perisa tambahan yang tidak diingini berada di dalamnya.



Apa pendapat anda mengenai perkongsian diatas??
Pernahkah anda mengalami perkara yang sama??
Mungkin perisa tambahan yang lain??
Kongsikan di sini!

Amalkan kebersihan, kendalikan cara pembungkusan dan penyediaan makanan yang bersih. Pastikan tempat penyediaan juga bersih. KEBERSIHAN ADALAH AMAT PENTING !! Menjual dengan ikhlas dan jangan menipu. Bagaiman kita ingin rasa puas ketika menikmati juadah atau makanan kita, begitu juga dengan pelanggan kita.

p/s: kita tak kongsikan gambar dan video,, risau ada yang tak makan sambal sebulan.

SUMBER
Aduhaii teringat ikan sadin dalam tin 😌🤮 sampai skrg x mkn sadin dlm tin lagi ergggg
 
  • Haha
Reactions: Nabilah

Aceofspade

Forum Moderator
DFM Sub Moderator
LV
0
 
30 May 2021
6,502
36,691
Dragonforce Malaysia
DragonCoin
9,184,799.00
Peringatan!!⚠️

Jangan meneruskan bacaan jika anda sedang MENIKMATI SAMBAL KEGEMARAN ANDA, seorang yang tak boleh lihat perkara yang menggelikan dan seumpamanya.



seorang gadis bersama sama dengan rakannya di Indonesia telah membeli makanan pecel ayam dan sambal pedas secara 'take away' untuk hidangan makan malam mereka. Ketika sedang menjamu selera dan hampir menghabiskan makanan tersebut, seorang daripada mereka menyedari ada sesuatu yang pelik pada sambal tersebut.

Alangkah terkejutnya dia dan rakannya apabila mendapati benda itu adalah seekor cicak yang sudag mati ditemui pada sambal yang telah digaulkan bersama nasi dan lauk ayam goreng di dalam bungkusan makanan meraka.

Mereka mula rasa trauma, jijik dan mual kerana meraka telah pun memakan makanan tersebut dengan agak banyak dan hampir habis.

Tidak pasti bagaimana cicak itu ada didalam sambal tersebut, kemungkinan terjatuh daripada siling dan tidak menyedari ketika makanan tersebut disediakan.


Gadis ini kemudiannya memuatnaik video cicak dalam sambal iitu ke media sosial dan mendapat tontonan yang tinggi.

Hanya yang pernah mengalaminya sahaja yang tahu bagaimana perasaannya apabila membeli makanan dari luar dan selepas hampir habis makan baru sedar ada perisa tambahan yang tidak diingini berada di dalamnya.



Apa pendapat anda mengenai perkongsian diatas??
Pernahkah anda mengalami perkara yang sama??
Mungkin perisa tambahan yang lain??
Kongsikan di sini!

Amalkan kebersihan, kendalikan cara pembungkusan dan penyediaan makanan yang bersih. Pastikan tempat penyediaan juga bersih. KEBERSIHAN ADALAH AMAT PENTING !! Menjual dengan ikhlas dan jangan menipu. Bagaiman kita ingin rasa puas ketika menikmati juadah atau makanan kita, begitu juga dengan pelanggan kita.

p/s: kita tak kongsikan gambar dan video,, risau ada yang tak makan sambal sebulan.

SUMBER
arkkkkk muntahhh ngah makan ni ...
 
  • Haha
Reactions: Nabilah

Duraain

BANNED!!
Banned User
LV
0
 
12 Jun 2021
77
1,974
DragonCoin
0.00
allah... ain lagi tak boleh tahan .. kaalu adabenda lain dalam makanan.. terus takde selera. ain lagi terukkk.. dngar orang lain muntah buat ain nak muntah sekali
 
  • Haha
Reactions: Nabilah

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
Aduhaii teringat ikan sadin dalam tin 😌🤮 sampai skrg x mkn sadin dlm tin lagi ergggg
sardin dalam tin,, kes ada cacing tu ke??
kenapa smua citer pengalaman? pfffttt....
jom weyh yg mana tngk thread ni. share pengalaman...best je baca pengalaman org
hahhh mari shareeee
arkkkkk muntahhh ngah makan ni ...
maafkan sayaaa bangggg..
allah... ain lagi tak boleh tahan .. kaalu adabenda lain dalam makanan.. terus takde selera. pastu kalu dengar orang muntah, ain p.
maafffff
Saya pula makan nasi ayam, npk ada benda gerak2. Rupanya ulat, byk pula tu.. Nsb baru 1 suap 🤢
mesti ayam tu ayam lamaaaa,, erghhh
 

Mr.Chyper

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
5 Jun 2021
295
1,571
Pencinta IT - Student - Learning
DragonCoin
2,754,360,082.87
Pulau Persendirian
PowerEdge R450 Rack Server
Black Dragon
Fire Red Dragon
Apple Watch Series 7
Apple TV
Peringatan!!⚠️

Jangan meneruskan bacaan jika anda sedang MENIKMATI SAMBAL KEGEMARAN ANDA, seorang yang tak boleh lihat perkara yang menggelikan dan seumpamanya.



seorang gadis bersama sama dengan rakannya di Indonesia telah membeli makanan pecel ayam dan sambal pedas secara 'take away' untuk hidangan makan malam mereka. Ketika sedang menjamu selera dan hampir menghabiskan makanan tersebut, seorang daripada mereka menyedari ada sesuatu yang pelik pada sambal tersebut.

Alangkah terkejutnya dia dan rakannya apabila mendapati benda itu adalah seekor cicak yang sudag mati ditemui pada sambal yang telah digaulkan bersama nasi dan lauk ayam goreng di dalam bungkusan makanan meraka.

Mereka mula rasa trauma, jijik dan mual kerana meraka telah pun memakan makanan tersebut dengan agak banyak dan hampir habis.

Tidak pasti bagaimana cicak itu ada didalam sambal tersebut, kemungkinan terjatuh daripada siling dan tidak menyedari ketika makanan tersebut disediakan.


Gadis ini kemudiannya memuatnaik video cicak dalam sambal iitu ke media sosial dan mendapat tontonan yang tinggi.

Hanya yang pernah mengalaminya sahaja yang tahu bagaimana perasaannya apabila membeli makanan dari luar dan selepas hampir habis makan baru sedar ada perisa tambahan yang tidak diingini berada di dalamnya.



Apa pendapat anda mengenai perkongsian diatas??
Pernahkah anda mengalami perkara yang sama??
Mungkin perisa tambahan yang lain??
Kongsikan di sini!

Amalkan kebersihan, kendalikan cara pembungkusan dan penyediaan makanan yang bersih. Pastikan tempat penyediaan juga bersih. KEBERSIHAN ADALAH AMAT PENTING !! Menjual dengan ikhlas dan jangan menipu. Bagaiman kita ingin rasa puas ketika menikmati juadah atau makanan kita, begitu juga dengan pelanggan kita.

p/s: kita tak kongsikan gambar dan video,, risau ada yang tak makan sambal sebulan.

SUMBER
Peh,Penambah Kuasa,Ni Makan Sekor Boleh Melekat Kat Dinding,Tapi Kalau Makan Lebih Boleh Jadi Cicakman
 

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
Peh,Penambah Kuasa,Ni Makan Sekor Boleh Melekat Kat Dinding,Tapi Kalau Makan Lebih Boleh Jadi Cicakman
Boleh cuba,, manatau boleh jadi cerita CicakMan Comeback.
Perghhh... perencah hitam putih tu melazatkan makanan boleh bankrap ajinamoto ...
perasa Umami,, sedap2 kenyal gituuuuu
 

ZOA

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
14 Jun 2021
16
27
DragonCoin
6,000.00
Aku pernah kena tapi bukan cicak.Dia lagi ekstra sikit.Lipas.Tengah makan nasi ayam masak kicap tiba2 nampak benda pelik.Ingatkan ayam.Rupanya lipas.Trauma nak makan ayam masak kicap.
 
  • Wow
Reactions: Nabilah

Dragon762000

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
5 Jun 2021
41
61
Sabah
DragonCoin
4,000.00
Peringatan!!⚠️

Jangan meneruskan bacaan jika anda sedang MENIKMATI SAMBAL KEGEMARAN ANDA, seorang yang tak boleh lihat perkara yang menggelikan dan seumpamanya.



seorang gadis bersama sama dengan rakannya di Indonesia telah membeli makanan pecel ayam dan sambal pedas secara 'take away' untuk hidangan makan malam mereka. Ketika sedang menjamu selera dan hampir menghabiskan makanan tersebut, seorang daripada mereka menyedari ada sesuatu yang pelik pada sambal tersebut.

Alangkah terkejutnya dia dan rakannya apabila mendapati benda itu adalah seekor cicak yang sudag mati ditemui pada sambal yang telah digaulkan bersama nasi dan lauk ayam goreng di dalam bungkusan makanan meraka.

Mereka mula rasa trauma, jijik dan mual kerana meraka telah pun memakan makanan tersebut dengan agak banyak dan hampir habis.

Tidak pasti bagaimana cicak itu ada didalam sambal tersebut, kemungkinan terjatuh daripada siling dan tidak menyedari ketika makanan tersebut disediakan.


Gadis ini kemudiannya memuatnaik video cicak dalam sambal iitu ke media sosial dan mendapat tontonan yang tinggi.

Hanya yang pernah mengalaminya sahaja yang tahu bagaimana perasaannya apabila membeli makanan dari luar dan selepas hampir habis makan baru sedar ada perisa tambahan yang tidak diingini berada di dalamnya.



Apa pendapat anda mengenai perkongsian diatas??
Pernahkah anda mengalami perkara yang sama??
Mungkin perisa tambahan yang lain??
Kongsikan di sini!

Amalkan kebersihan, kendalikan cara pembungkusan dan penyediaan makanan yang bersih. Pastikan tempat penyediaan juga bersih. KEBERSIHAN ADALAH AMAT PENTING !! Menjual dengan ikhlas dan jangan menipu. Bagaiman kita ingin rasa puas ketika menikmati juadah atau makanan kita, begitu juga dengan pelanggan kita.

p/s: kita tak kongsikan gambar dan video,, risau ada yang tak makan sambal sebulan.

SUMBER
extra protein tu😏
 
  • Haha
Reactions: Nabilah

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon