Elak Khadam Pelaris

Tanah melayu

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
4 Jun 2021
882
9,849
🛑ㄒ卂几卂卄_爪乇ㄥ卂ㄚㄩ🛑
DragonCoin
4,736.00
(assalammualaikum wbt)

Jika ingin tahu sesebuah kedai makan ADA menggunakan PELARIS, salah satu dari UKIRAN TULISAN ini MEMANG ADA di dalam ruangan kedai tersebut ...

Jika TIDAK ADA ukiran tulisan tersebut tapi sekadar ingin memastikan saja, boleh lafazkan AYATUL QURSI (3x) sebelum masuk ke dalam ruangan kedai itu. Seelok-eloknya di baca sewaktu berada di dalam kereta. Kemudian buka tingkap kereta dan tiup perlahan sampai habis nafas ke arah kedai makan tersebut.

Bila kita mula nak melangkah masuk atau sudah berada di dalam kedai berkenaan, KHADAM PELARIS pasti akan marah pada kita.
Kita akan rasa macam ada ANGIN menerpa sekali lalu atau seimbas lalu ke arah muka. Ada segelintir pula yang akan "NAMPAK" sendiri ...

Bila sudah "terasa" @ "ternampak" keadaan itu, lebih elok segeralah keluar terus dari kedai makan tersebut.. (tu saja dari saya ,waspada walau di mana mana pun) FB_IMG_1626182751031.jpg
 

Lynn senyum

Kipoci
DFM Member
LV
0
 
4 Jun 2021
445
6,907
From the hearts of Palestinians
DragonCoin
9,504,602.00
Tart Nenas
(assalammualaikum wbt)

Jika ingin tahu sesebuah kedai makan ADA menggunakan PELARIS, salah satu dari UKIRAN TULISAN ini MEMANG ADA di dalam ruangan kedai tersebut ...

Jika TIDAK ADA ukiran tulisan tersebut tapi sekadar ingin memastikan saja, boleh lafazkan AYATUL QURSI (3x) sebelum masuk ke dalam ruangan kedai itu. Seelok-eloknya di baca sewaktu berada di dalam kereta. Kemudian buka tingkap kereta dan tiup perlahan sampai habis nafas ke arah kedai makan tersebut.

Bila kita mula nak melangkah masuk atau sudah berada di dalam kedai berkenaan, KHADAM PELARIS pasti akan marah pada kita.
Kita akan rasa macam ada ANGIN menerpa sekali lalu atau seimbas lalu ke arah muka. Ada segelintir pula yang akan "NAMPAK" sendiri ...

Bila sudah "terasa" @ "ternampak" keadaan itu, lebih elok segeralah keluar terus dari kedai makan tersebut.. (tu saja dari saya ,waspada walau di mana mana pun) View attachment 6001
Ya Allah takut nye mkn pun x selamat baca doa makan je x ckup ke?? ... Apapun thanks utk info ni..... 👍👍👍😊😊😊
 

Aceofspade

Forum Moderator
DFM Sub Moderator
LV
0
 
30 May 2021
6,442
36,557
Dragonforce Malaysia
DragonCoin
10,174,304.00
(assalammualaikum wbt)

Jika ingin tahu sesebuah kedai makan ADA menggunakan PELARIS, salah satu dari UKIRAN TULISAN ini MEMANG ADA di dalam ruangan kedai tersebut ...

Jika TIDAK ADA ukiran tulisan tersebut tapi sekadar ingin memastikan saja, boleh lafazkan AYATUL QURSI (3x) sebelum masuk ke dalam ruangan kedai itu. Seelok-eloknya di baca sewaktu berada di dalam kereta. Kemudian buka tingkap kereta dan tiup perlahan sampai habis nafas ke arah kedai makan tersebut.

Bila kita mula nak melangkah masuk atau sudah berada di dalam kedai berkenaan, KHADAM PELARIS pasti akan marah pada kita.
Kita akan rasa macam ada ANGIN menerpa sekali lalu atau seimbas lalu ke arah muka. Ada segelintir pula yang akan "NAMPAK" sendiri ...

Bila sudah "terasa" @ "ternampak" keadaan itu, lebih elok segeralah keluar terus dari kedai makan tersebut.. (tu saja dari saya ,waspada walau di mana mana pun) View attachment 6001
walaikumussalam wbt
terima kasih atas perkongsian
 

tuntulkicap

GFX Team
DFM GFX Team
LV
0
 
2 Jun 2021
1,910
2,967
DragonCoin
7,968.00
Ya Allah takut nye mkn pun x selamat baca doa makan je x ckup ke?? ... Apapun thanks utk info ni..... 👍👍👍😊😊😊
oky je.. cuma sbaiknya kita amalkan lgi utk lngkh brjga2 sprti doa di bawah ;
doa.jpg

(assalammualaikum wbt)

Jika ingin tahu sesebuah kedai makan ADA menggunakan PELARIS, salah satu dari UKIRAN TULISAN ini MEMANG ADA di dalam ruangan kedai tersebut ...

Jika TIDAK ADA ukiran tulisan tersebut tapi sekadar ingin memastikan saja, boleh lafazkan AYATUL QURSI (3x) sebelum masuk ke dalam ruangan kedai itu. Seelok-eloknya di baca sewaktu berada di dalam kereta. Kemudian buka tingkap kereta dan tiup perlahan sampai habis nafas ke arah kedai makan tersebut.

Bila kita mula nak melangkah masuk atau sudah berada di dalam kedai berkenaan, KHADAM PELARIS pasti akan marah pada kita.
Kita akan rasa macam ada ANGIN menerpa sekali lalu atau seimbas lalu ke arah muka. Ada segelintir pula yang akan "NAMPAK" sendiri ...

Bila sudah "terasa" @ "ternampak" keadaan itu, lebih elok segeralah keluar terus dari kedai makan tersebut.. (tu saja dari saya ,waspada walau di mana mana pun) View attachment 6001
Tq infonya boss
 

Falcon98

BANNED!!
Banned User
LV
0
 
6 Jun 2021
2,666
30,407
San Francisco, Malaysia
reusagi98.blogspot.com
DragonCoin
14,482,745.00
Tart Nenas
Apple Macbook Pro 13
Redmi Note 11 Pro
DJI Mavic Pro
Samsung Galaxy Z FLIP 3
Apple TV
(assalammualaikum wbt)

Jika ingin tahu sesebuah kedai makan ADA menggunakan PELARIS, salah satu dari UKIRAN TULISAN ini MEMANG ADA di dalam ruangan kedai tersebut ...

Jika TIDAK ADA ukiran tulisan tersebut tapi sekadar ingin memastikan saja, boleh lafazkan AYATUL QURSI (3x) sebelum masuk ke dalam ruangan kedai itu. Seelok-eloknya di baca sewaktu berada di dalam kereta. Kemudian buka tingkap kereta dan tiup perlahan sampai habis nafas ke arah kedai makan tersebut.

Bila kita mula nak melangkah masuk atau sudah berada di dalam kedai berkenaan, KHADAM PELARIS pasti akan marah pada kita.
Kita akan rasa macam ada ANGIN menerpa sekali lalu atau seimbas lalu ke arah muka. Ada segelintir pula yang akan "NAMPAK" sendiri ...

Bila sudah "terasa" @ "ternampak" keadaan itu, lebih elok segeralah keluar terus dari kedai makan tersebut.. (tu saja dari saya ,waspada walau di mana mana pun) View attachment 6001
Nice ...thanks for sharing.. sbb mmg ada benda ni..real... mohon hati² ... + kita tak tau apa kita makan kat kedai yang ada pelaris tu, ap yg mereka letak dlm mknn semasa masak utk buatkan makanan mereka jd laris. Bagus sharing ni...Thanks a lot!!
 
  • Like
Reactions: Tanah melayu

Tedjo

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
5 Jun 2021
84
346
DragonCoin
2,060.00
(assalammualaikum wbt)

Jika ingin tahu sesebuah kedai makan ADA menggunakan PELARIS, salah satu dari UKIRAN TULISAN ini MEMANG ADA di dalam ruangan kedai tersebut ...

Jika TIDAK ADA ukiran tulisan tersebut tapi sekadar ingin memastikan saja, boleh lafazkan AYATUL QURSI (3x) sebelum masuk ke dalam ruangan kedai itu. Seelok-eloknya di baca sewaktu berada di dalam kereta. Kemudian buka tingkap kereta dan tiup perlahan sampai habis nafas ke arah kedai makan tersebut.

Bila kita mula nak melangkah masuk atau sudah berada di dalam kedai berkenaan, KHADAM PELARIS pasti akan marah pada kita.
Kita akan rasa macam ada ANGIN menerpa sekali lalu atau seimbas lalu ke arah muka. Ada segelintir pula yang akan "NAMPAK" sendiri ...

Bila sudah "terasa" @ "ternampak" keadaan itu, lebih elok segeralah keluar terus dari kedai makan tersebut.. (tu saja dari saya ,waspada walau di mana mana pun) View attachment 6001
saya pernah nampak yg kala kengking ni kt rumah orang tua...mcm mne pulak tu adekah dia nak melaris kan rumah dia atau ade kegunaan lain
 

Grimmy081

DFM Bawang Rangers
DFM Bawang Rangers
LV
0
 
5 Jun 2021
2,288
26,469
In your darkest nighmare
DragonCoin
9,126.00
Tart Nenas
Dragon Nest (드래곤네스트)
Eagle
Black Dragon
Rawr The Fat Tiger
Ancient Piranha
(assalammualaikum wbt)

Jika ingin tahu sesebuah kedai makan ADA menggunakan PELARIS, salah satu dari UKIRAN TULISAN ini MEMANG ADA di dalam ruangan kedai tersebut ...

Jika TIDAK ADA ukiran tulisan tersebut tapi sekadar ingin memastikan saja, boleh lafazkan AYATUL QURSI (3x) sebelum masuk ke dalam ruangan kedai itu. Seelok-eloknya di baca sewaktu berada di dalam kereta. Kemudian buka tingkap kereta dan tiup perlahan sampai habis nafas ke arah kedai makan tersebut.

Bila kita mula nak melangkah masuk atau sudah berada di dalam kedai berkenaan, KHADAM PELARIS pasti akan marah pada kita.
Kita akan rasa macam ada ANGIN menerpa sekali lalu atau seimbas lalu ke arah muka. Ada segelintir pula yang akan "NAMPAK" sendiri ...

Bila sudah "terasa" @ "ternampak" keadaan itu, lebih elok segeralah keluar terus dari kedai makan tersebut.. (tu saja dari saya ,waspada walau di mana mana pun) View attachment 6001
Selalu dia ltk belakang kaunter belah atas rak tu 😂
 
  • Like
Reactions: Tanah melayu