Resipi Nasi Goreng Simple

Prefix untuk segala resipi dan juadah makanan atau minuman

McQueen

DFM Hackers
DFM Hackers
LV
0
 
17 Jan 2022
29
286
DragonCoin
8,041,648.00
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,
Kembali lagi bersama chef jr mcqueen yey!
Harini saya akan kongsikan cara buat nasi goreng yang mudah.



BAHAN-BAHAN:

Nasi yang dah siap masak
2 ulas bawang putih
2 atau 3 ulas bawang merah
Cili merah
Cili api
Sayur sawi
Carrot
Telur



CARA MEMASAK:

1. Ready semua bahan (potong sayur2 dan bawang)
2. Panaskan minyak
3. Tumis bawang putih dan bawang merah. Kemudian, masukkan cili yang dah dikisar atau ditumbuk, dan masukkan juga kiub ayam yang dipotong separuh.
4. Seterusnya, pecahkan sebiji atau dua biji telur, dan kacau2. Tambah kunyit dan garam sedikit dan gaulkan.
5. Kemudian, masukkan segala sayur yang dah dipotong, dan kacau2. Masukkan juga, pepper powder, garam sikit, serbuk pasti sedap kalau ada, dan sambal belacan semalam yang tak habis.
6. Masukkan nasi dan gaulkan. Tambah la apa2 bahan sampai sedap contohnya ayam yang dah digoreng .​

Selamat menjamu selera.



photo_2022-08-02_23-16-23.jpg

photo_2022-08-02_23-16-25.jpg

photo_2022-08-02_23-16-27.jpg
 
Last edited:

Aceofspade

Forum Moderator
DFM Sub Moderator
LV
0
 
30 May 2021
6,488
36,669
Dragonforce Malaysia
DragonCoin
9,668,038.00
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,
Kembali lagi bersama chef jr mcqueen yey!
Harini saya akan kongsikan cara buat nasi goreng yang mudah.



BAHAN-BAHAN:

Nasi yang dah siap masak
2 ulas bawang putih
2 atau 3 ulas bawang merah
Cili merah
Cili api
Sayur sawi
Carrot
Telur



CARA MEMASAK:

1. Ready semua bahan (potong sayur2 dan bawang)
2. Panaskan minyak
3. Tumis bawang putih dan bawang merah. Kemudian, masukkan cili yang dah dikisar atau ditumbuk, dan masukkan juga kiub ayam separuh yang dipotong separuh.
4. Seterusnya, pecahkan sebiji atau dua biji telur, dan kacau2. Tambah kunyit dan garam sedikit dan gaulkan.
5. Kemudian, masukkan segala sayur yang dah dipotong, dan kacau2. Masukkan juga, pepper powder, garam sikit, serbuk pasti sedap kalau ada, dan sambal belacan semalam yang tak habis.
6. Masukkan nasi dan gaulkan. Tambah la apa2 bahan sampai sedap.​

Selamat menjamu selera.



View attachment 24632

View attachment 24633

View attachment 24635
Pehh nice lahhh ... auto laporr lah :)
 

DidiGhost

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
16 Jan 2022
30
186
DragonCoin
7,688.00
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,
Kembali lagi bersama chef jr mcqueen yey!
Harini saya akan kongsikan cara buat nasi goreng yang mudah.



BAHAN-BAHAN:

Nasi yang dah siap masak
2 ulas bawang putih
2 atau 3 ulas bawang merah
Cili merah
Cili api
Sayur sawi
Carrot
Telur



CARA MEMASAK:

1. Ready semua bahan (potong sayur2 dan bawang)
2. Panaskan minyak
3. Tumis bawang putih dan bawang merah. Kemudian, masukkan cili yang dah dikisar atau ditumbuk, dan masukkan juga kiub ayam separuh yang dipotong separuh.
4. Seterusnya, pecahkan sebiji atau dua biji telur, dan kacau2. Tambah kunyit dan garam sedikit dan gaulkan.
5. Kemudian, masukkan segala sayur yang dah dipotong, dan kacau2. Masukkan juga, pepper powder, garam sikit, serbuk pasti sedap kalau ada, dan sambal belacan semalam yang tak habis.
6. Masukkan nasi dan gaulkan. Tambah la apa2 bahan sampai sedap contohnya ayam yang dah digoreng .​

Selamat menjamu selera.



View attachment 24632

View attachment 24633

View attachment 24635



uina bujang bujang macam aku ni sangat memerlukan ni..maklumlah takde tolong masakkan untuk kita ni hahaha
 

Kansai

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
2 Aug 2022
52
177
🔥
DragonCoin
2,010.00
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,
Kembali lagi bersama chef jr mcqueen yey!
Harini saya akan kongsikan cara buat nasi goreng yang mudah.



BAHAN-BAHAN:

Nasi yang dah siap masak
2 ulas bawang putih
2 atau 3 ulas bawang merah
Cili merah
Cili api
Sayur sawi
Carrot
Telur



CARA MEMASAK:

1. Ready semua bahan (potong sayur2 dan bawang)
2. Panaskan minyak
3. Tumis bawang putih dan bawang merah. Kemudian, masukkan cili yang dah dikisar atau ditumbuk, dan masukkan juga kiub ayam yang dipotong separuh.
4. Seterusnya, pecahkan sebiji atau dua biji telur, dan kacau2. Tambah kunyit dan garam sedikit dan gaulkan.
5. Kemudian, masukkan segala sayur yang dah dipotong, dan kacau2. Masukkan juga, pepper powder, garam sikit, serbuk pasti sedap kalau ada, dan sambal belacan semalam yang tak habis.
6. Masukkan nasi dan gaulkan. Tambah la apa2 bahan sampai sedap contohnya ayam yang dah digoreng .​

Selamat menjamu selera.



View attachment 24632

View attachment 24633

View attachment 24635
Ni bkn simple dh 🤣🤣🤣 ada lg simple..nasi bawang garam je ... Huhuhuuu