Information punca peperangan russia vs ukraine "WW3?"

Show informational about something

FazNotFound

𝙨𝙖𝙣𝙜 𝙥𝙚𝙘𝙞𝙣𝙩𝙖 𝙬𝙖𝙣𝙞𝙩𝙖
DFM GFX Team
LV
0
 
6 Jun 2021
367
5,051
planet morkas sebelah planet pluto
DragonCoin
23,850,264.00
Eagle
Ancient Dragon
Fire Red Dragon
Frost Dragon
Black Dragon
Isu paling besar ialah hasrat Ukraine untuk menyertai NATO, yang merupakan satu pakatan pertahanan tentera yang dianggotai negara Eropah dan diketuai Amerika Syarikat (AS).

Jadi, apabila mereka cuba memperluaskan gabungan NATO itu, sehingga ke wilayah-wilayah yang secara terus berhubung dengan Rusia, terutama sekali bagi negara-negara bekas Kesatuan Soviet, ia telah sampai ke peringkat menggusarkan Russia

Rusia sudah habis tempoh kesebarannya dan dia mula bertindak


Peranan Amerika Syarikat
lebih memburukkan keadaan apabila AS turut memainkan peranan dalam membantu Ukraine sekiranya berlakunya perang.

Beliau menyifatkan peranan beberapa negara yang dilihat sebagai kuasa besar, hanya merupakan permainan geopolitik, atas kepentingan dan agenda masing-masing.

"Kepentingan paling utama mereka adalah ekonomi. Kalau kita telusuri secara mendalam, pada setiap konflik di dunia ini, sebenarnya ada kaitan dengan faktor ekonomi.

"Kalau kita lihat ketika ini, AS mengalami kelembapan ekonomi sangat teruk, rakyat mereka mengalami pengangguran dan lain-lain.

"Satu perkara yang kita perlu faham, Joe Biden, Presiden AS ketika ini, adalah daripada Parti Demokrat. Dan dari segi sejarahnya, pemimpin Demokrat ini memang suka berperang," katanya sambil memetik nama bekas-bekas presiden AS yang menurutnya mencipta peperangan dengan beberapa negara.


Kurangkan ketegangan
Malah Rusia sebenarnya tidak berminat untuk menjajah Ukraine, sebaliknya hanya mengambil tindakan yang disifatkan sebagai bersiap sedia berdepan sebarang kemungkinan.

"Ukraine boleh selesaikan dengan menangguhkan hasrat mereka menyertai NATO, secara automatik Rusia kemudian akan senang hati dan memang Rusia tiada hasrat menjajah Ukraine.
"Peperangan di dunia ini banyak dicetuskan AS berbanding Rusia, termasuk isu Ukraine.

"Mereka (Rusia) cuma berada di sempadan, mereka mengawal kepentingan di Crimea, tetapi tidak menjajah sama sekali,"

Selain Ukraine, Mizan berkata, negara Eropah lain yang boleh memainkan peranan ialah Jerman dan Turki, yang mempunyai jalinan kerjasama dengan Rusia.

"Jerman negara yang sangat rapat dengan Rusia melalui laluan gas. Mereka telah bina laluan gas Nord Stream 1 dan 2.

"Mereka juga sekarang sedang membina Turk Stream 1, Turk Stream 2, yang akan menyalurkan gas digunakan oleh Eropah.
"Oleh kerana hubungan itu telah ada, saya melihat Turki dan Jerman boleh memainkan peranan untuk meredakan ketegangan yang berlaku pada hari ini,"

PENDEKKAN CERITA DIA MACAMNI LAH, ukraine dan rusia ni satu geng tapi... ukraine nak join nato diketuai oleh U.S dan U.S ni musuh kepada rusia "PUNCA" rusia marah dekat ukraine sebab...
1.kalau ukraine join NATO U.S dapat lesen besar untuk letak tentera diorg di ukraine atau sempadan rusia,
dari situ kita dapat tengok yang putin risaukan keselamatan negara dia, takut nanti U.S mudah nak target ibu kota rusia, bayangkan itu terjadi sudah pasti rusia dalam masalah, sebab itulah rusia marah sangat-2 dekat ukraine akibat keselamatan negara rusia terancam jikalau ukraine join nato


"APA-2 INFO PASAL RUSIA/UKRAINE SAYA UPDATE DALAM NI"
cc : https://t.me/MovieBangJamil
 
Last edited:

MARINE

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
5 Jul 2021
345
1,356
DragonCoin
2,978.00
Ancient Dragon
White Cat The MadCat
Eagle
Isu paling besar ialah hasrat Ukraine untuk menyertai NATO, yang merupakan satu pakatan pertahanan tentera yang dianggotai negara Eropah dan diketuai Amerika Syarikat (AS).

Jadi, apabila mereka cuba memperluaskan gabungan NATO itu, sehingga ke wilayah-wilayah yang secara terus berhubung dengan Rusia, terutama sekali bagi negara-negara bekas Kesatuan Soviet, ia telah sampai ke peringkat menggusarkan Russia

Rusia sudah habis tempoh kesebarannya dan dia mula bertindak


Peranan Amerika Syarikat
lebih memburukkan keadaan apabila AS turut memainkan peranan dalam membantu Ukraine sekiranya berlakunya perang.

Beliau menyifatkan peranan beberapa negara yang dilihat sebagai kuasa besar, hanya merupakan permainan geopolitik, atas kepentingan dan agenda masing-masing.

"Kepentingan paling utama mereka adalah ekonomi. Kalau kita telusuri secara mendalam, pada setiap konflik di dunia ini, sebenarnya ada kaitan dengan faktor ekonomi.

"Kalau kita lihat ketika ini, AS mengalami kelembapan ekonomi sangat teruk, rakyat mereka mengalami pengangguran dan lain-lain.

"Satu perkara yang kita perlu faham, Joe Biden, Presiden AS ketika ini, adalah daripada Parti Demokrat. Dan dari segi sejarahnya, pemimpin Demokrat ini memang suka berperang," katanya sambil memetik nama bekas-bekas presiden AS yang menurutnya mencipta peperangan dengan beberapa negara.


Kurangkan ketegangan
Malah Rusia sebenarnya tidak berminat untuk menjajah Ukraine, sebaliknya hanya mengambil tindakan yang disifatkan sebagai bersiap sedia berdepan sebarang kemungkinan.

"Ukraine boleh selesaikan dengan menangguhkan hasrat mereka menyertai NATO, secara automatik Rusia kemudian akan senang hati dan memang Rusia tiada hasrat menjajah Ukraine.
"Peperangan di dunia ini banyak dicetuskan AS berbanding Rusia, termasuk isu Ukraine.

"Mereka (Rusia) cuma berada di sempadan, mereka mengawal kepentingan di Crimea, tetapi tidak menjajah sama sekali,"

Selain Ukraine, Mizan berkata, negara Eropah lain yang boleh memainkan peranan ialah Jerman dan Turki, yang mempunyai jalinan kerjasama dengan Rusia.

"Jerman negara yang sangat rapat dengan Rusia melalui laluan gas. Mereka telah bina laluan gas Nord Stream 1 dan 2.

"Mereka juga sekarang sedang membina Turk Stream 1, Turk Stream 2, yang akan menyalurkan gas digunakan oleh Eropah.
"Oleh kerana hubungan itu telah ada, saya melihat Turki dan Jerman boleh memainkan peranan untuk meredakan ketegangan yang berlaku pada hari ini,"
Mantop thread 👍
 

AkiraCalix

Psychokinetic
DFM Member
LV
0
 
5 Jun 2021
835
15,139
./utopia
DragonCoin
2,851,024,250.00
Tart Nenas
Bugatti Centodieci
Mercedes-Benz Maybach Exelero
Angry Lion
Eagle
Ancient Piranha
Isu paling besar ialah hasrat Ukraine untuk menyertai NATO, yang merupakan satu pakatan pertahanan tentera yang dianggotai negara Eropah dan diketuai Amerika Syarikat (AS).

Jadi, apabila mereka cuba memperluaskan gabungan NATO itu, sehingga ke wilayah-wilayah yang secara terus berhubung dengan Rusia, terutama sekali bagi negara-negara bekas Kesatuan Soviet, ia telah sampai ke peringkat menggusarkan Russia

Rusia sudah habis tempoh kesebarannya dan dia mula bertindak


Peranan Amerika Syarikat
lebih memburukkan keadaan apabila AS turut memainkan peranan dalam membantu Ukraine sekiranya berlakunya perang.

Beliau menyifatkan peranan beberapa negara yang dilihat sebagai kuasa besar, hanya merupakan permainan geopolitik, atas kepentingan dan agenda masing-masing.

"Kepentingan paling utama mereka adalah ekonomi. Kalau kita telusuri secara mendalam, pada setiap konflik di dunia ini, sebenarnya ada kaitan dengan faktor ekonomi.

"Kalau kita lihat ketika ini, AS mengalami kelembapan ekonomi sangat teruk, rakyat mereka mengalami pengangguran dan lain-lain.

"Satu perkara yang kita perlu faham, Joe Biden, Presiden AS ketika ini, adalah daripada Parti Demokrat. Dan dari segi sejarahnya, pemimpin Demokrat ini memang suka berperang," katanya sambil memetik nama bekas-bekas presiden AS yang menurutnya mencipta peperangan dengan beberapa negara.


Kurangkan ketegangan
Malah Rusia sebenarnya tidak berminat untuk menjajah Ukraine, sebaliknya hanya mengambil tindakan yang disifatkan sebagai bersiap sedia berdepan sebarang kemungkinan.

"Ukraine boleh selesaikan dengan menangguhkan hasrat mereka menyertai NATO, secara automatik Rusia kemudian akan senang hati dan memang Rusia tiada hasrat menjajah Ukraine.
"Peperangan di dunia ini banyak dicetuskan AS berbanding Rusia, termasuk isu Ukraine.

"Mereka (Rusia) cuma berada di sempadan, mereka mengawal kepentingan di Crimea, tetapi tidak menjajah sama sekali,"

Selain Ukraine, Mizan berkata, negara Eropah lain yang boleh memainkan peranan ialah Jerman dan Turki, yang mempunyai jalinan kerjasama dengan Rusia.

"Jerman negara yang sangat rapat dengan Rusia melalui laluan gas. Mereka telah bina laluan gas Nord Stream 1 dan 2.

"Mereka juga sekarang sedang membina Turk Stream 1, Turk Stream 2, yang akan menyalurkan gas digunakan oleh Eropah.
"Oleh kerana hubungan itu telah ada, saya melihat Turki dan Jerman boleh memainkan peranan untuk meredakan ketegangan yang berlaku pada hari ini,"
Terima kasih untuk penjelasan ini 👍 Lepas baca baru paham bagaimana perang ni boleh berlaku..
 

FazNotFound

𝙨𝙖𝙣𝙜 𝙥𝙚𝙘𝙞𝙣𝙩𝙖 𝙬𝙖𝙣𝙞𝙩𝙖
DFM GFX Team
LV
0
 
6 Jun 2021
367
5,051
planet morkas sebelah planet pluto
DragonCoin
23,850,264.00
Eagle
Ancient Dragon
Fire Red Dragon
Frost Dragon
Black Dragon
  • berita terkini

    Wartawan Ukraine, Olga Tokariuk melaporkan Tentera Rusia sudah memasuki Bandar Sumy di Utara Ukraine

    Agensi Berita Rusia, Sputnik melaporkan dari Kementerian Pertahanan Rusia bahawa 14 anggota Tentera Ukraine ditawan Tentera Rusia di Donbass

    Menteri Luar Israel, Yair Lapid mengecam tindakan Rusia dan mengatakan perbuatan menyerang Ukraine itu sebagai melanggar “world order”. Israel bersedia menerima pelarian Yahudi dari Ukraine untuk ditempatkan di tanah-tanah mereka.

    Kementerian Pertahanan Ukraine menyatakan 3 kereta kebal dimusnahkan Tentera Ukraine menggunakan misil anti kereta kebal NLAW

    Rusia cuba menembusi pertahanan Ukraine di sepanjang Line Of Contact menggunakan 16 Kereta Kebal namun tidak berjaya


    Presiden Ukraine, Voldymr Zelensky menyatakan sedang membuat pakatan anti Putin dengan Turki, Austria,EU, dan Perancis. Beliau sudah berbincang mengenai sekatan konkrit dan bantuan ketenteraan dgn presiden negara berkenaan. Kita menunggu tindakan tepat

 

FazNotFound

𝙨𝙖𝙣𝙜 𝙥𝙚𝙘𝙞𝙣𝙩𝙖 𝙬𝙖𝙣𝙞𝙩𝙖
DFM GFX Team
LV
0
 
6 Jun 2021
367
5,051
planet morkas sebelah planet pluto
DragonCoin
23,850,264.00
Eagle
Ancient Dragon
Fire Red Dragon
Frost Dragon
Black Dragon
s
Hurmmmm baru tahu puncanya. Tadi terkejut juga bila terbaca cakap ada perang. Haih, kat mana la kan perang tu. Sebab tiba-tiba je. Lepas tu tengok katanya Ukraine dengan Rusia tapi tak tahu sebab apa.
Thank you for info.. sekarang baru-ku tahu.
sesama hafizah kau gadis yang paling manis HAHAHAHA
 

Hafizah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
16 Jan 2022
15
176
DragonCoin
305,665.00
  • berita terkini

    Wartawan Ukraine, Olga Tokariuk melaporkan Tentera Rusia sudah memasuki Bandar Sumy di Utara Ukraine

    Agensi Berita Rusia, Sputnik melaporkan dari Kementerian Pertahanan Rusia bahawa 14 anggota Tentera Ukraine ditawan Tentera Rusia di Donbass

    Menteri Luar Israel, Yair Lapid mengecam tindakan Rusia dan mengatakan perbuatan menyerang Ukraine itu sebagai melanggar “world order”. Israel bersedia menerima pelarian Yahudi dari Ukraine untuk ditempatkan di tanah-tanah mereka.
    Kementerian Pertahanan Ukraine menyatakan 3 kereta kebal dimusnahkan Tentera Ukraine menggunakan misil anti kereta kebal NLAW

    Rusia cuba menembusi pertahanan Ukraine di sepanjang Line Of Contact menggunakan 16 Kereta Kebal namun tidak berjaya


    Presiden Ukraine, Voldymr Zelensky menyatakan sedang membuat pakatan anti Putin dengan Turki, Austria,EU, dan Perancis. Beliau sudah berbincang mengenai sekatan konkrit dan bantuan ketenteraan dgn presiden negara berkenaan. Kita menunggu tindakan tepat
Tanah-tanah siapakah la wahai Yair Lapid...
 

Nikki_7

DFM Bawang Rangers
DFM Bawang Rangers
LV
0
 
5 Jun 2021
419
15,719
DragonCoin
14,981.00
Tart Nenas
TERKINI: Perlawanan akhir Piala Liga Juara-Juara Eropah tidak akan bermain di St. Petersburg, Rusia.

Sebelum ini, Stadium Krestovsky dipilih sebagai stadium bagi perlawanan akhir UCL tetapi dipindahkan akibat tindakan Rusia menceroboh Ukraine.