Sambung Ayat Ini... (Idea by @oyayo)

Status
Not open for further replies.

Falcon98

BANNED!!
Banned User
LV
0
 
6 Jun 2021
2,666
30,407
San Francisco, Malaysia
reusagi98.blogspot.com
DragonCoin
14,482,745.00
Tart Nenas
Apple Macbook Pro 13
Redmi Note 11 Pro
DJI Mavic Pro
Samsung Galaxy Z FLIP 3
Apple TV
Assalamualaikum semua.
Apa khabar? Sihat tak? eheee...
Korang mesti bosan kan? Setiap kali masuk sini, bila round forum, asyik nampak pasal hacking and IT saja kan?
Untuk mengelakkan korang daripada bosan, apa kata kita main satu permainan? Permainan ni dia guna otak la sikit, tak banyak pun.

Nama permainan ini adalah:

"SAMBUNG AYAT INI...."

Cara bermain dia senang saja. Saya akan bagi satu ayat, dan korang semua akan sambungkan ayat-ayat tersebut seorang demi seorang secara bergilir-gilir. Kita akan main macam ni sampai terbentuknya sebuah cerita. Tak kesah la macam mana pun ayat korang, mengarut pun boleh.

Selamat bermain!



Ni ayat first saya untuk korang sambung:
Pada suatu hari, saya ternampak...........


Sesiapa yang ingin bermain boleh pm tepi saya untuk saya letakkan nama anda di dalam senarai giliran dibawah:
 
Last edited:

XP3RT

Hacker
DFM Hackers
LV
0
 
5 Jun 2021
1,161
17,141
DragonCoin
25,768,869.00
Pada suatu hari, saya ternampak seekor binatang yang berbulu lebat,mempunyai 5 tangan dan bermata merah,aku memberanikan diri mendekati mahluk tersebut .
Tiba-tiba langkah ku terhenti sejuta tangan telah menahan ku . Kemudian aku membuka kasut , petua orang dulu-dulu , buka kasut lari laju sikit ... (@Nabilah sambung)
 

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
Pada suatu hari, saya ternampak seekor binatang yang berbulu lebat,mempunyai 5 tangan dan bermata merah,aku memberanikan diri mendekati mahluk tersebut .
Tiba-tiba langkah ku terhenti sejuta tangan telah menahan ku . Kemudian aku membuka kasut , petua orang dulu-dulu , buka kasut lari laju sikit.. Lepas aku mengikat tali kasut,, terus aku mendongak dan "aduhhhhh"..... (@Falcon98 sambung)
 

Falcon98

BANNED!!
Banned User
LV
0
 
6 Jun 2021
2,666
30,407
San Francisco, Malaysia
reusagi98.blogspot.com
DragonCoin
14,482,745.00
Tart Nenas
Apple Macbook Pro 13
Redmi Note 11 Pro
DJI Mavic Pro
Samsung Galaxy Z FLIP 3
Apple TV
Pada suatu hari, saya ternampak seekor binatang yang berbulu lebat,mempunyai 5 tangan dan bermata merah,aku memberanikan diri mendekati mahluk tersebut .
Tiba-tiba langkah ku terhenti sejuta tangan telah menahan ku . Kemudian aku membuka kasut , petua orang dulu-dulu , buka kasut lari laju sikit.. Lepas aku mengikat tali kasut,, terus aku mendongak dan "aduhhhhh". Kepala terhantuk pada palang. Aku terkejut kerana aku tidak tahu yang palang itu ada di atas tempat aku mengikat tali kasut.
(@oyayo sambung)
 

oyayo

DFM Hackers
DFM Hackers
LV
0
 
29 May 2021
535
5,369
rumahku syurgaku
dakmc.cf
DragonCoin
19,457.00
Tart Nenas
Rumah Kontena
Raspberry Pi 4
Pada suatu hari, saya ternampak seekor binatang yang berbulu lebat,mempunyai 5 tangan dan bermata merah,aku memberanikan diri mendekati mahluk tersebut .
Tiba-tiba langkah ku terhenti sejuta tangan telah menahan ku . Kemudian aku membuka kasut , petua orang dulu-dulu , buka kasut lari laju sikit.. Lepas aku mengikat tali kasut,, terus aku mendongak dan "aduhhhhh". Kepala terhantuk pada palang. Aku terkejut kerana aku tidak tahu yang palang itu ada di atas tempat aku mengikat tali kasut.

Jantung ku mula berdegup gencang dan kepala ku terasa sakit,fikiran ku mula celaru memikirkan hal yang dilihat.Akibat dari hentakan di palang tadi menyebabkan mahluk tadi berpaling dan menatap tajam ke arah diriku,aku mula.... @Tanah melayu sambung
 

Tanah melayu

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
4 Jun 2021
882
9,849
🛑ㄒ卂几卂卄_爪乇ㄥ卂ㄚㄩ🛑
DragonCoin
4,736.00
Pada suatu hari, saya ternampak seekor binatang yang berbulu lebat,mempunyai 5 tangan dan bermata merah,aku memberanikan diri mendekati mahluk tersebut .
Tiba-tiba langkah ku terhenti sejuta tangan telah menahan ku . Kemudian aku membuka kasut , petua orang dulu-dulu , buka kasut lari laju sikit.. Lepas aku mengikat tali kasut,, terus aku mendongak dan "aduhhhhh". Kepala terhantuk pada palang. Aku terkejut kerana aku tidak tahu yang palang itu ada di atas tempat aku mengikat tali kasut.

Jantung ku mula berdegup gencang dan kepala ku terasa sakit,fikiran ku mula celaru memikirkan hal yang dilihat.Akibat dari hentakan di palang tadi menyebabkan mahluk tadi berpaling dan menatap tajam ke arah diriku,aku mula rasa hairan kenapa kepala aku benjoi ,lalu aku terus berjalan dan berjalan ,sampai kan duit aku pun tercicir lalu air sungai ku minum dan perut ku lapar ,ada makcik ni bagi aku kuih lalu aku makan sampai ke sudah aku kenyang walau setengah karipap berinti kacang merah @xrrxiy sambung
 

XP3RT

Hacker
DFM Hackers
LV
0
 
5 Jun 2021
1,161
17,141
DragonCoin
25,768,869.00
Pada suatu hari, saya ternampak seekor binatang yang berbulu lebat,mempunyai 5 tangan dan bermata merah,aku memberanikan diri mendekati mahluk tersebut .
Tiba-tiba langkah ku terhenti sejuta tangan telah menahan ku . Kemudian aku membuka kasut , petua orang dulu-dulu , buka kasut lari laju sikit.. Lepas aku mengikat tali kasut,, terus aku mendongak dan "aduhhhhh". Kepala terhantuk pada palang. Aku terkejut kerana aku tidak tahu yang palang itu ada di atas tempat aku mengikat tali kasut.

Jantung ku mula berdegup gencang dan kepala ku terasa sakit,fikiran ku mula celaru memikirkan hal yang dilihat.Akibat dari hentakan di palang tadi menyebabkan mahluk tadi berpaling dan menatap tajam ke arah diriku,aku mula rasa hairan kenapa kepala aku benjoi ,lalu aku terus berjalan dan berjalan ,sampai kan duit aku pun tercicir lalu air sungai ku minum dan perut ku lapar ,ada makcik ni bagi aku kuih lalu aku makan sampai ke sudah aku kenyang walau setengah karipap berinti kacang merah .

Tiba-tiba telefon ku berdering,janda sebelah rumahku telefon.Menyuruhku membeli roti empat segi,serbuk kopi dan nescafe 3 in 1 . @Nabilah sambung
 

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
Pada suatu hari, saya ternampak seekor binatang yang berbulu lebat,mempunyai 5 tangan dan bermata merah,aku memberanikan diri mendekati mahluk tersebut .
Tiba-tiba langkah ku terhenti sejuta tangan telah menahan ku . Kemudian aku membuka kasut , petua orang dulu-dulu , buka kasut lari laju sikit.. Lepas aku mengikat tali kasut,, terus aku mendongak dan "aduhhhhh". Kepala terhantuk pada palang. Aku terkejut kerana aku tidak tahu yang palang itu ada di atas tempat aku mengikat tali kasut.

Jantung ku mula berdegup gencang dan kepala ku terasa sakit,fikiran ku mula celaru memikirkan hal yang dilihat.Akibat dari hentakan di palang tadi menyebabkan mahluk tadi berpaling dan menatap tajam ke arah diriku,aku mula rasa hairan kenapa kepala aku benjoi ,lalu aku terus berjalan dan berjalan ,sampai kan duit aku pun tercicir lalu air sungai ku minum dan perut ku lapar ,ada makcik ni bagi aku kuih lalu aku makan sampai ke sudah aku kenyang walau setengah karipap berinti kacang merah .

Tiba-tiba telefon ku berdering,janda sebelah rumahku telefon.Menyuruhku membeli roti empat segi,serbuk kopi dan nescafe 3 in 1 .

Aku sedar duit ku sudah dibawa arus sungai,, tapi demi tidak menghampakan janda sebelah rumah yang telah lama aku minat,, aku pergi ke kedai mutu dan sebagai pertukaran barang yang aku ambil.. aku gadaikan gigi emas yang sudah lama aku tanam di gusi @Falcon98 sambung
 

Falcon98

BANNED!!
Banned User
LV
0
 
6 Jun 2021
2,666
30,407
San Francisco, Malaysia
reusagi98.blogspot.com
DragonCoin
14,482,745.00
Tart Nenas
Apple Macbook Pro 13
Redmi Note 11 Pro
DJI Mavic Pro
Samsung Galaxy Z FLIP 3
Apple TV
Pada suatu hari, saya ternampak seekor binatang yang berbulu lebat,mempunyai 5 tangan dan bermata merah,aku memberanikan diri mendekati mahluk tersebut .
Tiba-tiba langkah ku terhenti sejuta tangan telah menahan ku . Kemudian aku membuka kasut , petua orang dulu-dulu , buka kasut lari laju sikit.. Lepas aku mengikat tali kasut,, terus aku mendongak dan "aduhhhhh". Kepala terhantuk pada palang. Aku terkejut kerana aku tidak tahu yang palang itu ada di atas tempat aku mengikat tali kasut.

Jantung ku mula berdegup gencang dan kepala ku terasa sakit,fikiran ku mula celaru memikirkan hal yang dilihat.Akibat dari hentakan di palang tadi menyebabkan mahluk tadi berpaling dan menatap tajam ke arah diriku,aku mula rasa hairan kenapa kepala aku benjoi ,lalu aku terus berjalan dan berjalan ,sampai kan duit aku pun tercicir lalu air sungai ku minum dan perut ku lapar ,ada makcik ni bagi aku kuih lalu aku makan sampai ke sudah aku kenyang walau setengah karipap berinti kacang merah .

Tiba-tiba telefon ku berdering,janda sebelah rumahku telefon.Menyuruhku membeli roti empat segi,serbuk kopi dan nescafe 3 in 1 .

Aku sedar duit ku sudah dibawa arus sungai,, tapi demi tidak menghampakan janda sebelah rumah yang telah lama aku minat,, aku pergi ke kedai mutu dan sebagai pertukaran barang yang aku ambil.. aku gadaikan gigi emas yang sudah lama aku tanam di gusi. Untuk mencabut gigi emas itu, aku pun pergi ke klinik gigi dan telah berjumpa dengan doktor yang hensem bernama @Aiman . Dia, dengan susah dan payahnya cuba untuk mencabut gigi aku itu, tetapi gigi emas aku agak keras memandang gigi emas itu adalah gigi yang paling mahal yang pernah aku miliki. (@oyayo sambung)
 

oyayo

DFM Hackers
DFM Hackers
LV
0
 
29 May 2021
535
5,369
rumahku syurgaku
dakmc.cf
DragonCoin
19,457.00
Tart Nenas
Rumah Kontena
Raspberry Pi 4
Pada suatu hari, saya ternampak seekor binatang yang berbulu lebat,mempunyai 5 tangan dan bermata merah,aku memberanikan diri mendekati mahluk tersebut .
Tiba-tiba langkah ku terhenti sejuta tangan telah menahan ku . Kemudian aku membuka kasut , petua orang dulu-dulu , buka kasut lari laju sikit.. Lepas aku mengikat tali kasut,, terus aku mendongak dan "aduhhhhh". Kepala terhantuk pada palang. Aku terkejut kerana aku tidak tahu yang palang itu ada di atas tempat aku mengikat tali kasut.

Jantung ku mula berdegup gencang dan kepala ku terasa sakit,fikiran ku mula celaru memikirkan hal yang dilihat.Akibat dari hentakan di palang tadi menyebabkan mahluk tadi berpaling dan menatap tajam ke arah diriku,aku mula rasa hairan kenapa kepala aku benjoi ,lalu aku terus berjalan dan berjalan ,sampai kan duit aku pun tercicir lalu air sungai ku minum dan perut ku lapar ,ada makcik ni bagi aku kuih lalu aku makan sampai ke sudah aku kenyang walau setengah karipap berinti kacang merah .

Tiba-tiba telefon ku berdering,janda sebelah rumahku telefon.Menyuruhku membeli roti empat segi,serbuk kopi dan nescafe 3 in 1 .

Aku sedar duit ku sudah dibawa arus sungai,, tapi demi tidak menghampakan janda sebelah rumah yang telah lama aku minat,, aku pergi ke kedai mutu dan sebagai pertukaran barang yang aku ambil.. aku gadaikan gigi emas yang sudah lama aku tanam di gusi. Untuk mencabut gigi emas itu, aku pun pergi ke klinik gigi dan telah berjumpa dengan doktor yang hensem bernama @Aiman . Dia, dengan susah dan payahnya cuba untuk mencabut gigi aku itu, tetapi gigi emas aku agak keras memandang gigi emas itu adalah gigi yang paling mahal yang pernah aku miliki.Segala usaha dan kaedah telah diperbuat oleh Doktor,tapi akhirnya tercabuit juga.

Ku berlari seperti tiada angin demi membahagiakan janda pujaan hatiku tersebut,sellesai berurusan sama uncle mutu,ku berlari dengan pantas macam boboiboy kuasa angin.Tiba tiba hujan mula turun,sekujur badanku basah dan ku berjaya juga sampai ke rumah JANDA IDAMAN PARA LELAKI.Aku diberi tuala untuk mengeringkan badan ku,dia menawarkan aku masuk kedalam untuk menukar pakaian,tetapi sebagai lelaki yang kuat iman nya,aku mengatakan tidak kepada beliau,aku mula merasakan kehadiran cinta yang mula mengembang dalam hati Janda itu.kerana ketika aku mula mengatakan kepada beliau tadi,dia melemparkan senyuman.

Adakah ini...(@Tanah melayu sambung
 

Tanah melayu

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
4 Jun 2021
882
9,849
🛑ㄒ卂几卂卄_爪乇ㄥ卂ㄚㄩ🛑
DragonCoin
4,736.00
Pada suatu hari, saya ternampak seekor binatang yang berbulu lebat,mempunyai 5 tangan dan bermata merah,aku memberanikan diri mendekati mahluk tersebut .
Tiba-tiba langkah ku terhenti sejuta tangan telah menahan ku . Kemudian aku membuka kasut , petua orang dulu-dulu , buka kasut lari laju sikit.. Lepas aku mengikat tali kasut,, terus aku mendongak dan "aduhhhhh". Kepala terhantuk pada palang. Aku terkejut kerana aku tidak tahu yang palang itu ada di atas tempat aku mengikat tali kasut.

Jantung ku mula berdegup gencang dan kepala ku terasa sakit,fikiran ku mula celaru memikirkan hal yang dilihat.Akibat dari hentakan di palang tadi menyebabkan mahluk tadi berpaling dan menatap tajam ke arah diriku,aku mula rasa hairan kenapa kepala aku benjoi ,lalu aku terus berjalan dan berjalan ,sampai kan duit aku pun tercicir lalu air sungai ku minum dan perut ku lapar ,ada makcik ni bagi aku kuih lalu aku makan sampai ke sudah aku kenyang walau setengah karipap berinti kacang merah .

Tiba-tiba telefon ku berdering,janda sebelah rumahku telefon.Menyuruhku membeli roti empat segi,serbuk kopi dan nescafe 3 in 1 .

Aku sedar duit ku sudah dibawa arus sungai,, tapi demi tidak menghampakan janda sebelah rumah yang telah lama aku minat,, aku pergi ke kedai mutu dan sebagai pertukaran barang yang aku ambil.. aku gadaikan gigi emas yang sudah lama aku tanam di gusi. Untuk mencabut gigi emas itu, aku pun pergi ke klinik gigi dan telah berjumpa dengan doktor yang hensem bernama @Aiman . Dia, dengan susah dan payahnya cuba untuk mencabut gigi aku itu, tetapi gigi emas aku agak keras memandang gigi emas itu adalah gigi yang paling mahal yang pernah aku miliki.Segala usaha dan kaedah telah diperbuat oleh Doktor,tapi akhirnya tercabuit juga.

Ku berlari seperti tiada angin demi membahagiakan janda pujaan hatiku tersebut,sellesai berurusan sama uncle mutu,ku berlari dengan pantas macam boboiboy kuasa angin.Tiba tiba hujan mula turun,sekujur badanku basah dan ku berjaya juga sampai ke rumah JANDA IDAMAN PARA LELAKI.Aku diberi tuala untuk mengeringkan badan ku,dia menawarkan aku masuk kedalam untuk menukar pakaian,tetapi sebagai lelaki yang kuat iman nya,aku mengatakan tidak kepada beliau,aku mula merasakan kehadiran cinta yang mula mengembang dalam hati Janda itu.kerana ketika aku mula mengatakan kepada beliau tadi,dia melemparkan senyuman.

Adakah ini rialiti atau fantasi aku ,tak mengapa lah aku ajak dia berborak sambil pekena roti canai telur kan abis abis makan dia ajak aku bersiar siar di padang dia boleh main laga laga siku pulak yer ,aku pun balas lah lalu aku tolak dia jatuh ke pokok bunga ,tiba tiba ..... @xrrxiy sambung
 
  • Like
Reactions: ShahrulHalim

XP3RT

Hacker
DFM Hackers
LV
0
 
5 Jun 2021
1,161
17,141
DragonCoin
25,768,869.00
Pada suatu hari, saya ternampak seekor binatang yang berbulu lebat,mempunyai 5 tangan dan bermata merah,aku memberanikan diri mendekati mahluk tersebut .
Tiba-tiba langkah ku terhenti sejuta tangan telah menahan ku . Kemudian aku membuka kasut , petua orang dulu-dulu , buka kasut lari laju sikit.. Lepas aku mengikat tali kasut,, terus aku mendongak dan "aduhhhhh". Kepala terhantuk pada palang. Aku terkejut kerana aku tidak tahu yang palang itu ada di atas tempat aku mengikat tali kasut.

Jantung ku mula berdegup gencang dan kepala ku terasa sakit,fikiran ku mula celaru memikirkan hal yang dilihat.Akibat dari hentakan di palang tadi menyebabkan mahluk tadi berpaling dan menatap tajam ke arah diriku,aku mula rasa hairan kenapa kepala aku benjoi ,lalu aku terus berjalan dan berjalan ,sampai kan duit aku pun tercicir lalu air sungai ku minum dan perut ku lapar ,ada makcik ni bagi aku kuih lalu aku makan sampai ke sudah aku kenyang walau setengah karipap berinti kacang merah .

Tiba-tiba telefon ku berdering,janda sebelah rumahku telefon.Menyuruhku membeli roti empat segi,serbuk kopi dan nescafe 3 in 1 .

Aku sedar duit ku sudah dibawa arus sungai,, tapi demi tidak menghampakan janda sebelah rumah yang telah lama aku minat,, aku pergi ke kedai mutu dan sebagai pertukaran barang yang aku ambil.. aku gadaikan gigi emas yang sudah lama aku tanam di gusi. Untuk mencabut gigi emas itu, aku pun pergi ke klinik gigi dan telah berjumpa dengan doktor yang hensem bernama @Aiman . Dia, dengan susah dan payahnya cuba untuk mencabut gigi aku itu, tetapi gigi emas aku agak keras memandang gigi emas itu adalah gigi yang paling mahal yang pernah aku miliki.Segala usaha dan kaedah telah diperbuat oleh Doktor,tapi akhirnya tercabuit juga.

Ku berlari seperti tiada angin demi membahagiakan janda pujaan hatiku tersebut,sellesai berurusan sama uncle mutu,ku berlari dengan pantas macam boboiboy kuasa angin.Tiba tiba hujan mula turun,sekujur badanku basah dan ku berjaya juga sampai ke rumah JANDA IDAMAN PARA LELAKI.Aku diberi tuala untuk mengeringkan badan ku,dia menawarkan aku masuk kedalam untuk menukar pakaian,tetapi sebagai lelaki yang kuat iman nya,aku mengatakan tidak kepada beliau,aku mula merasakan kehadiran cinta yang mula mengembang dalam hati Janda itu.kerana ketika aku mula mengatakan kepada beliau tadi,dia melemparkan senyuman.

Adakah ini rialiti atau fantasi aku ,tak mengapa lah aku ajak dia berborak sambil pekena roti canai telur kan abis abis makan dia ajak aku bersiar siar di padang dia boleh main laga laga siku pulak yer ,aku pun balas lah lalu aku tolak dia jatuh ke pokok bunga ,tiba tiba janda tersebut offer ku menghisap vape.Aku menghisap vape tersebut.Pelbagai bentuk aku lakukan , bulat , spring . Rupanya-rupanya aku baru sedar,Janda tersebut sebenarnya ialah penjual Vape . @Nabilah sambung..
 

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
Pada suatu hari, saya ternampak seekor binatang yang berbulu lebat,mempunyai 5 tangan dan bermata merah,aku memberanikan diri mendekati mahluk tersebut .
Tiba-tiba langkah ku terhenti sejuta tangan telah menahan ku . Kemudian aku membuka kasut , petua orang dulu-dulu , buka kasut lari laju sikit.. Lepas aku mengikat tali kasut,, terus aku mendongak dan "aduhhhhh". Kepala terhantuk pada palang. Aku terkejut kerana aku tidak tahu yang palang itu ada di atas tempat aku mengikat tali kasut.

Jantung ku mula berdegup gencang dan kepala ku terasa sakit,fikiran ku mula celaru memikirkan hal yang dilihat.Akibat dari hentakan di palang tadi menyebabkan mahluk tadi berpaling dan menatap tajam ke arah diriku,aku mula rasa hairan kenapa kepala aku benjoi ,lalu aku terus berjalan dan berjalan ,sampai kan duit aku pun tercicir lalu air sungai ku minum dan perut ku lapar ,ada makcik ni bagi aku kuih lalu aku makan sampai ke sudah aku kenyang walau setengah karipap berinti kacang merah .

Tiba-tiba telefon ku berdering,janda sebelah rumahku telefon.Menyuruhku membeli roti empat segi,serbuk kopi dan nescafe 3 in 1 .

Aku sedar duit ku sudah dibawa arus sungai,, tapi demi tidak menghampakan janda sebelah rumah yang telah lama aku minat,, aku pergi ke kedai mutu dan sebagai pertukaran barang yang aku ambil.. aku gadaikan gigi emas yang sudah lama aku tanam di gusi. Untuk mencabut gigi emas itu, aku pun pergi ke klinik gigi dan telah berjumpa dengan doktor yang hensem bernama @Aiman . Dia, dengan susah dan payahnya cuba untuk mencabut gigi aku itu, tetapi gigi emas aku agak keras memandang gigi emas itu adalah gigi yang paling mahal yang pernah aku miliki.Segala usaha dan kaedah telah diperbuat oleh Doktor,tapi akhirnya tercabuit juga.

Ku berlari seperti tiada angin demi membahagiakan janda pujaan hatiku tersebut,sellesai berurusan sama uncle mutu,ku berlari dengan pantas macam boboiboy kuasa angin.Tiba tiba hujan mula turun,sekujur badanku basah dan ku berjaya juga sampai ke rumah JANDA IDAMAN PARA LELAKI.Aku diberi tuala untuk mengeringkan badan ku,dia menawarkan aku masuk kedalam untuk menukar pakaian,tetapi sebagai lelaki yang kuat iman nya,aku mengatakan tidak kepada beliau,aku mula merasakan kehadiran cinta yang mula mengembang dalam hati Janda itu.kerana ketika aku mula mengatakan kepada beliau tadi,dia melemparkan senyuman.

Adakah ini rialiti atau fantasi aku ,tak mengapa lah aku ajak dia berborak sambil pekena roti canai telur kan abis abis makan dia ajak aku bersiar siar di padang dia boleh main laga laga siku pulak yer ,aku pun balas lah lalu aku tolak dia jatuh ke pokok bunga ,tiba tiba janda tersebut offer ku menghisap vape.Aku menghisap vape tersebut.Pelbagai bentuk aku lakukan , bulat , spring . Rupanya-rupanya aku baru sedar,Janda tersebut sebenarnya ialah penjual Vape .

Aku terkedu seketika dan aku merasakan dia betul-betul jodoh yang ditakdirkan untuk aku.. sedang aku ralit memandang wajahnya,, dia menyapa aku.. "abang .... @Falcon98 sambung..
 
  • Like
Reactions: ShahrulHalim

Falcon98

BANNED!!
Banned User
LV
0
 
6 Jun 2021
2,666
30,407
San Francisco, Malaysia
reusagi98.blogspot.com
DragonCoin
14,482,745.00
Tart Nenas
Apple Macbook Pro 13
Redmi Note 11 Pro
DJI Mavic Pro
Samsung Galaxy Z FLIP 3
Apple TV
(sambungan)

Adakah ini rialiti atau fantasi aku ,tak mengapa lah aku ajak dia berborak sambil pekena roti canai telur kan abis abis makan dia ajak aku bersiar siar di padang dia boleh main laga laga siku pulak yer ,aku pun balas lah lalu aku tolak dia jatuh ke pokok bunga ,tiba tiba janda tersebut offer ku menghisap vape.Aku menghisap vape tersebut.Pelbagai bentuk aku lakukan , bulat , spring . Rupanya-rupanya aku baru sedar,Janda tersebut sebenarnya ialah penjual Vape .

Aku terkedu seketika dan aku merasakan dia betul-betul jodoh yang ditakdirkan untuk aku.. sedang aku ralit memandang wajahnya,, dia menyapa aku.. "abang .. abang nak beli vape tak? Saya jual murah-murah je bang." kata janda itu kepada aku dengan muka sedih. Aku rasa bersimpati dengan janda tersebut. Aku pun terus... @oyayo sambung
 

oyayo

DFM Hackers
DFM Hackers
LV
0
 
29 May 2021
535
5,369
rumahku syurgaku
dakmc.cf
DragonCoin
19,457.00
Tart Nenas
Rumah Kontena
Raspberry Pi 4
Pada suatu hari, saya ternampak seekor binatang yang berbulu lebat,mempunyai 5 tangan dan bermata merah,aku memberanikan diri mendekati mahluk tersebut .
Tiba-tiba langkah ku terhenti sejuta tangan telah menahan ku . Kemudian aku membuka kasut , petua orang dulu-dulu , buka kasut lari laju sikit.. Lepas aku mengikat tali kasut,, terus aku mendongak dan "aduhhhhh". Kepala terhantuk pada palang. Aku terkejut kerana aku tidak tahu yang palang itu ada di atas tempat aku mengikat tali kasut.

Jantung ku mula berdegup gencang dan kepala ku terasa sakit,fikiran ku mula celaru memikirkan hal yang dilihat.Akibat dari hentakan di palang tadi menyebabkan mahluk tadi berpaling dan menatap tajam ke arah diriku,aku mula rasa hairan kenapa kepala aku benjoi ,lalu aku terus berjalan dan berjalan ,sampai kan duit aku pun tercicir lalu air sungai ku minum dan perut ku lapar ,ada makcik ni bagi aku kuih lalu aku makan sampai ke sudah aku kenyang walau setengah karipap berinti kacang merah .

Tiba-tiba telefon ku berdering,janda sebelah rumahku telefon.Menyuruhku membeli roti empat segi,serbuk kopi dan nescafe 3 in 1 .

Aku sedar duit ku sudah dibawa arus sungai,, tapi demi tidak menghampakan janda sebelah rumah yang telah lama aku minat,, aku pergi ke kedai mutu dan sebagai pertukaran barang yang aku ambil.. aku gadaikan gigi emas yang sudah lama aku tanam di gusi. Untuk mencabut gigi emas itu, aku pun pergi ke klinik gigi dan telah berjumpa dengan doktor yang hensem bernama @Aiman . Dia, dengan susah dan payahnya cuba untuk mencabut gigi aku itu, tetapi gigi emas aku agak keras memandang gigi emas itu adalah gigi yang paling mahal yang pernah aku miliki.Segala usaha dan kaedah telah diperbuat oleh Doktor,tapi akhirnya tercabuit juga.

Ku berlari seperti tiada angin demi membahagiakan janda pujaan hatiku tersebut,sellesai berurusan sama uncle mutu,ku berlari dengan pantas macam boboiboy kuasa angin.Tiba tiba hujan mula turun,sekujur badanku basah dan ku berjaya juga sampai ke rumah JANDA IDAMAN PARA LELAKI.Aku diberi tuala untuk mengeringkan badan ku,dia menawarkan aku masuk kedalam untuk menukar pakaian,tetapi sebagai lelaki yang kuat iman nya,aku mengatakan tidak kepada beliau,aku mula merasakan kehadiran cinta yang mula mengembang dalam hati Janda itu.kerana ketika aku mula mengatakan kepada beliau tadi,dia melemparkan senyuman.

Adakah ini rialiti atau fantasi aku ,tak mengapa lah aku ajak dia berborak sambil pekena roti canai telur kan abis abis makan dia ajak aku bersiar siar di padang dia boleh main laga laga siku pulak yer ,aku pun balas lah lalu aku tolak dia jatuh ke pokok bunga ,tiba tiba janda tersebut offer ku menghisap vape.Aku menghisap vape tersebut.Pelbagai bentuk aku lakukan , bulat , spring . Rupanya-rupanya aku baru sedar,Janda tersebut sebenarnya ialah penjual Vape .

Aku terkedu seketika dan aku merasakan dia betul-betul jodoh yang ditakdirkan untuk aku.. sedang aku ralit memandang wajahnya,, dia menyapa aku.. "abang nak beli vape tak? Saya jual murah-murah je bang." kata janda itu kepada aku dengan muka sedih. Aku rasa bersimpati dengan janda tersebut. Aku pun terus lock tanpa berfikir panjang,gila ko flavour "MANGGO HARUM MANIS" kot favorite aku.

ARGHHHHH!!!!!!!! aku menjerit sebab tiba tiba aku merasa kaki aku ditarik dengan sangt kuat,rupanya itu hanya Mainan fikiran dari Makhluk tadi.apa yang aku lihat,apa yang alami itu adalah sebuah pembohongan yang diciptakan oleh mahluk itu.aku mula sedar apa yang berlaku.mata yang tajam mula merenung lebih dekat dan dekat,tangan ku mula mencapai sebatang kayu yang berhampiran dan... @Tanah melayu sambung
 

Tanah melayu

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
4 Jun 2021
882
9,849
🛑ㄒ卂几卂卄_爪乇ㄥ卂ㄚㄩ🛑
DragonCoin
4,736.00
Aku terkedu seketika dan aku merasakan dia betul-betul jodoh yang ditakdirkan untuk aku.. sedang aku ralit memandang wajahnya,, dia menyapa aku.. "abang nak beli vape tak? Saya jual murah-murah je bang." kata janda itu kepada aku dengan muka sedih. Aku rasa bersimpati dengan janda tersebut. Aku pun terus lock tanpa berfikir panjang,gila ko flavour "MANGGO HARUM MANIS" kot favorite aku.

ARGHHHHH!!!!!!!! aku menjerit sebab tiba tiba aku merasa kaki aku ditarik dengan sangt kuat,rupanya itu hanya Mainan fikiran dari Makhluk tadi.apa yang aku lihat,apa yang alami itu adalah sebuah pembohongan yang diciptakan oleh mahluk itu.aku mula sedar apa yang berlaku.mata yang tajam mula merenung lebih dekat dan dekat,tangan ku mula mencapai sebatang kayu yang berhampiran dan aku terketuk kepala bapakk aku ,muka dia naik merah lalu aku terkedu ketakutan mcm macam lahh bila tengok muka dia merah membara ,lantas aku masuk bilik dengan laju dia tahan tangan aku lalu dia ...... @xrrxiy sambung
 
  • Like
Reactions: ShahrulHalim

XP3RT

Hacker
DFM Hackers
LV
0
 
5 Jun 2021
1,161
17,141
DragonCoin
25,768,869.00
Aku terkedu seketika dan aku merasakan dia betul-betul jodoh yang ditakdirkan untuk aku.. sedang aku ralit memandang wajahnya,, dia menyapa aku.. "abang nak beli vape tak? Saya jual murah-murah je bang." kata janda itu kepada aku dengan muka sedih. Aku rasa bersimpati dengan janda tersebut. Aku pun terus lock tanpa berfikir panjang,gila ko flavour "MANGGO HARUM MANIS" kot favorite aku.

ARGHHHHH!!!!!!!! aku menjerit sebab tiba tiba aku merasa kaki aku ditarik dengan sangt kuat,rupanya itu hanya Mainan fikiran dari Makhluk tadi.apa yang aku lihat,apa yang alami itu adalah sebuah pembohongan yang diciptakan oleh mahluk itu.aku mula sedar apa yang berlaku.mata yang tajam mula merenung lebih dekat dan dekat,tangan ku mula mencapai sebatang kayu yang berhampiran dan aku terketuk kepala bapakk aku ,muka dia naik merah lalu aku terkedu ketakutan mcm macam lahh bila tengok muka dia merah membara ,lantas aku masuk bilik dengan laju dia tahan tangan aku lalu dia mencekik ku, sambil berkata.Nak ke taknak lepak mamak?kalau taknak selamat taknak,kalau taknak pergi meninggal.

Aku yang ketakutan memberi amaran kepadanya,aku mengatakan.Bila cinta didusta hati mula gelisah,hilang kekasih hati hidup jadi merana.Mengapa menyinta andainya tak setia,tak usahlah bercinta jika hanya berpura. @Nabilah
 

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
Aku terkedu seketika dan aku merasakan dia betul-betul jodoh yang ditakdirkan untuk aku.. sedang aku ralit memandang wajahnya,, dia menyapa aku.. "abang nak beli vape tak? Saya jual murah-murah je bang." kata janda itu kepada aku dengan muka sedih. Aku rasa bersimpati dengan janda tersebut. Aku pun terus lock tanpa berfikir panjang,gila ko flavour "MANGGO HARUM MANIS" kot favorite aku.

ARGHHHHH!!!!!!!! aku menjerit sebab tiba tiba aku merasa kaki aku ditarik dengan sangt kuat,rupanya itu hanya Mainan fikiran dari Makhluk tadi.apa yang aku lihat,apa yang alami itu adalah sebuah pembohongan yang diciptakan oleh mahluk itu.aku mula sedar apa yang berlaku.mata yang tajam mula merenung lebih dekat dan dekat,tangan ku mula mencapai sebatang kayu yang berhampiran dan aku terketuk kepala bapakk aku ,muka dia naik merah lalu aku terkedu ketakutan mcm macam lahh bila tengok muka dia merah membara ,lantas aku masuk bilik dengan laju dia tahan tangan aku lalu dia mencekik ku, sambil berkata.Nak ke taknak lepak mamak?kalau taknak selamat taknak,kalau taknak pergi meninggal.

Aku yang ketakutan memberi amaran kepadanya,aku mengatakan.Bila cinta didusta hati mula gelisah,hilang kekasih hati hidup jadi merana.Mengapa menyinta andainya tak setia,tak usahlah bercinta jika hanya berpura. Dan tiba-tiba lamunan ku tersentak lalu ku mendongak gemuruh rasa,, terpaku sukma. Dan terkena lontaran senyuman misteri siapa kah gerangan sang puteri.. Lalu suatu angin menampar pipiku yang mulus dengan lembut.. meremang bulu roma ku seketika @Falcon98
 
Status
Not open for further replies.