Information Seruan Menyelamatkan Akidah Saudara Kita.

Show informational about something

griefin005

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
9 Nov 2023
2
5
DragonCoin
250.00
Cubaan Mengkristiankan dan memburukkan Umat Islam dalam Facebook.

Assalamualaikum w.b.t, Griefin005

Baru-baru ini ada jumpa kristian singapore yang berhujah dengan bermacam-macam soalan berkaitan berbagai-bagai tuduhan terhadap agama islam dalam facebook.

Pada asalnya aku ingatkan dia bertanya kerana hendak tahu serta accusation dia adalah kerana ketidak tahuan dia.

Jadi aku cuba menjawab semua soalan dia dan membuktikan serta mengeluarkan jawapan berdasarakn quran dan bible (kerana kalau pakai quran sahaja dia takkan percaya)

Tapi makin aku jawab soalan dia makin banyak accusation dia buat. Dan salah satu tabiat dia, dia suka lompat-lompat soalan maksudnya bila dah dijawab dekat komen post dia (setiap kali dia buat accusation dia akan tag aku untuk jawab) dia akan buat accusation baru kemudian dia akan padam jawapan yang kita letak.

Asalnya aku tak anggap apalah mungkin ni cuma sekadar orang bukan islam yang benci islam. Sampailah ada satu pos dia tag orang islam kita ajak untuk masuk kristian sebab orang islam tersebut macam tak dapat jawab soalan dia.
Jadi baru aku faham yang dia bukan sebenarnya nak tahu berkenaan islam tetapi dia nak ajak umat islam menjadi kristian dengan cara menggodek keyakinan umat islam dengan accusation-accusation yang tak tepat.

Dan siapa yang dapat jawab banyak soalan dia, dia akan untagged orang tersebut dari post dia dan memadam jawapan kepada soalan dia nak menunjukkan yang seolah-olah accusation/tuduhan dia terhadap agama islam takde orang islam dapat jawab.

Bila aku dapat agak yang dia nak menggunakan teknik tersebut untuk menjerumuskan orang islam melayu masuk kristian jadi aku screenshot semua soalan yang dia tanya dan aku letak jawapan aku dekat setiap post dia sebab aku nak elakkan orang islam lain tergelincir dengan tuduhan-tuduhan yang dia buat terhadap islam dan nabi s.a.w kita . Akhirnya aku diblock oleh dia sebab aku dah tahu strategi dia macam mana.

Jadi aku nak ajak dan seru sahabat islam kita untuk membantu menyelamatkan akidah sahabat kita daripada tergelincir.

Kaedah dia mudah sahaja iaitu spam dekat post-post dia gambar tuduhan dia dan pastekan dekat gambar tersebut jawapan yang dah aku tuliskan untuk tuduhan tersebut.

Tujuan dia apa.

1. Untuk menjawab tuduhan kotor yang dia lemparkan terhadap umat islam dan nabi s.a.w
2. Untuk menyelamatkam akidah saudara islam kita yang cuba digoyahkan oleh dia.
3. Supaya orang bukan muslim yang lain dapat lihat bahawa kita dapat menjawab tuduhan-tuduhan mereka.
4. Bagi dia annoying dan dapat hentikan usaha dia mengkristiankan saudara-saudara kita.

PENTING !!!
Elakkan memaki mereka kita tidak mahu orang non muslim lain melihat kita seolah-olah barbar dan tidak civilised. Serta takut secara tidak sengaja kita menjauhkan mereka masuk islam.

Nama Facebook dia :

Anson Tan Yeechong

Apa yang perlu dibuat ?

Spam Gambar Tuduhan yang disertakan dekat pos ni di semua ruangan komen post dia.

Dan letakkan jawapan ni :

.......................................................................................................................................................................................................................................................................

This is proof he wanted "He said no muslim bawa kemajuan "

This will prove his accusation is wrong

This link you can see about muslim invention and muslim contribution in science.

List of scholars from golden age of islam.



Muslim scientist and their contribution now.


You can deleted it many time you want and i can paste it again and again 😂😂


Kepada semua sahabat kristian lihatlah mengapa kebanyakan kristian dan pastor kristian revert kepada muslim dan bagi mereka kenapa kristian bukan agama yang benar dan relevan.

To all christian brothers and sister come and see why most of western and european revert to muslim and why they think that christian is not releven. You can watch it in this channel.




May all christian brother and sister start following what Jesus alaihisalam taught you to worship Allah without put for him any companian.

Markus, 12:32 à “Tidak ada yang lain kecuali Dia

Semua yang lebih dari satu, tidak pantas disebut sebagai Tuhan karena Tuhan Maha Satu. (elfuadi.A/Dr.H.sanihu munir, skm,mph)

Yohanes, 5:44 à “Tuhan yang Esa(Tunggal)"

.......................................................................................................................................................................................................................................................................

Dan spam kan ni dekat soalan dia yang suruh bagikan ayat dari alquran menunjukkan sama seperti yang ayat bible dia berikan (berkenaan keamanan dan kedamaian)

.......................................................................................................................................................................................................................................................................

Ayat quran yang suruh berbuat baik kepada bukan muslim.

Larangan mencaci agama lain.

وَلَا تَسُبُّوا الَّذِيْنَ يَدْعُوْنَ مِنْ دُوْنِ اللهِ فَيَسُبُّوا اللهَ عَدْوًاۢ بِغَيْرِ عِلْمٍۗ كَذٰلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ اُمَّةٍ عَمَلَهُمْۖ ثُمَّ اِلٰى رَبِّهِمْ مَّرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوْا يَعْمَلُوْنَ
“Dan janganlah kamu memaki sesembahan yang mereka sembah selain Allah, karena mereka nanti akan memaki Allah dengan melampaui batas tanpa dasar pengetahuan. Demikianlah, Kami jadikan setiap umat menganggap baik pekerjaan mereka. Kemudian kepada Tuhan tempat kembali mereka, lalu Dia akan memberitahukan kepada mereka apa yang telah mereka kerjakan” (QS Al-An'am: 10.

فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنتَ فَظّاً غَلِيظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ
“Maka disebabkan rahmat dari Allah-lah kamu berlaku lemah lembut terhadap mereka. Sekiranya kamu bersikap keras lagi berhati kasar, tentulah mereka menjauhkan diri dari sekelilingmu. Karena itu ma’afkanlah mereka, mohonkanlah ampun bagi mereka, dan bermusyawaratlah dengan mereka dalam urusan itu. Kemudian apabila kamu telah membulatkan tekad, maka bertawakkallah kepada Allah. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertawakkal kepada-Nya”.
QS Ali Imran ayat 159

لَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ
Allah tidak melarang kamu untuk berbuat baik dan berlaku adil terhadap orang-orang yang tiada memerangimu karena agama dan tidak (pula) mengusir kamu dari negerimu. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berlaku adil.
QS Al-Mumtahana ayat 8

وَإِن جَنَحُواْ لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
Dan jika mereka condong kepada perdamaian, maka condonglah kepadanya dan bertawakkallah kepada Allah. Sesungguhnya Dialah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. QS Al-Anfal ayat 61

وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالأَنفَ بِالأَنفِ وَالأُذُنَ بِالأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَّهُ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ
“Dan Kami telah tetapkan terhadap mereka di dalamnya (At Taurat) bahwasanya jiwa (dibalas) dengan jiwa, mata dengan mata, hidung dengan hidung, telinga dengan telinga, gigi dengan gigi, dan luka luka (pun) ada kisasnya. Barangsiapa yang melepaskan (hak kisas) nya, maka melepaskan hak itu (menjadi) penebus dosa baginya. Barangsiapa tidak memutuskan perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang zalim.” QS Al Maida ayat 45

Dari hadis membuktikan islam tidak menyuruh kepada kekejaman.

Begitu juga boleh dilihat dari hadis nabi s.a.w

Nabi Shallallahu Alaihi wa Sallam:

“Berperanglah atas nama Allah dan di jalan Allah. Perangilah orang yang ingkar terhadap Allah. Berperanglah dan jangan berkhianat, jangan melanggar janji, jangan memutilasi (memotong tubuh) dan jangan membunuh anak-anak, Apabila kamu bertemu dengan musuhmu dari orang-orang musyrikin maka ajak mereka kepada tiga perkara, mana saja yang mereka setujui maka terimalah dan jangan kamu apa-apakan mereka: ajak mereka kepada Islam, jika mereka memperkenankan maka terimalah mereka dan jangan kamu apa-apakan mereka

Apabila kamu telah mengepung orang-orang yang berada di sebuah benteng, lalu mereka mau menyerah jika kamu menempatkan mereka di atas hukum Allah, maka jangan kamu tempatkan mereka di atas hukum Allah, akan tetapi tempatkan mereka di atas hukummu. Sebab, sesungguhnya kamu tidak tahu apakah kamu bertindak sesuai hukum Allah pada mereka atau tidak.” (Kitab Shahih Al-Jami’: 1078)

Sabda Rasulullah juga ketika melihat seorang perempuan tewas terbunuh dalam perang, beliau mengatakan,

“Tidak seharusnya perempuan ini dibunuh. ” (Abu Daud, An-Nasa’i dan Ibnu Hibban)

Sabda Rasulullah juga, “Berangkatlah kalian dengan nama Allah, dengan Allah dan atas agama Rasulullah. Janganlah kalian membunuh orangtua renta, anak kecil, anak-anak dan perempuan dan janganlah kalian bertindak berlebihan. Kumpulkanlah semua harta rampasan perang kalian. Berdamailah dan berbuat baiklah, sesungguhnya Allah suka kepada orang-orang yang berbuat baik, ” (Dha’iif Al-]aami’,1346)

.......................................................................................................................................................................................................................................................................

Sekali lagi aku ingatkan tolong jangan balas dengan makian cukup copy paste yang aku bagi. Islam tak ajar kita untuk membalas dengan makian. Show to them ourself civilised and better religion from them.

Jazakallahu khairan kasira,

Demi Agama, Raja, Bangsa dan Negara ✊
griefin005
 

Attachments

  • IMG-20231204-WA0004.jpg
    IMG-20231204-WA0004.jpg
    106.4 KB · Views: 4
  • IMG-20231204-WA0003.jpg
    IMG-20231204-WA0003.jpg
    101.5 KB · Views: 4
  • IMG-20231204-WA0001.jpg
    IMG-20231204-WA0001.jpg
    78.1 KB · Views: 4
Last edited:

Rosilawati

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
24 Oct 2023
27
1,590
DragonCoin
66,280.00
Cubaan Mengkristiankan dan memburukkan Umat Islam dalam Facebook.

Assalamualaikum w.b.t, Griefin005

Baru-baru ini ada jumpa kristian singapore yang berhujah dengan bermacam-macam soalan berkaitan berbagai-bagai tuduhan terhadap agama islam dalam facebook.

Pada asalnya aku ingatkan dia bertanya kerana hendak tahu serta accusation dia adalah kerana ketidak tahuan dia.

Jadi aku cuba menjawab semua soalan dia dan membuktikan serta mengeluarkan jawapan berdasarakn quran dan bible (kerana kalau pakai quran sahaja dia takkan percaya)

Tapi makin aku jawab soalan dia makin banyak accusation dia buat. Dan salah satu tabiat dia, dia suka lompat-lompat soalan maksudnya bila dah dijawab dekat komen post dia (setiap kali dia buat accusation dia akan tag aku untuk jawab) dia akan buat accusation baru kemudian dia akan padam jawapan yang kita letak.

Asalnya aku tak anggap apalah mungkin ni cuma sekadar orang bukan islam yang benci islam. Sampailah ada satu pos dia tag orang islam kita ajak untuk masuk kristian sebab orang islam tersebut macam tak dapat jawab soalan dia.
Jadi baru aku faham yang dia bukan sebenarnya nak tahu berkenaan islam tetapi dia nak ajak umat islam menjadi kristian dengan cara menggodek keyakinan umat islam dengan accusation-accusation yang tak tepat.

Dan siapa yang dapat jawab banyak soalan dia, dia akan untagged orang tersebut dari post dia dan memadam jawapan kepada soalan dia nak menunjukkan yang seolah-olah accusation/tuduhan dia terhadap agama islam takde orang islam dapat jawab.

Bila aku dapat agak yang dia nak menggunakan teknik tersebut untuk menjerumuskan orang islam melayu masuk kristian jadi aku screenshot semua soalan yang dia tanya dan aku letak jawapan aku dekat setiap post dia sebab aku nak elakkan orang islam lain tergelincir dengan tuduhan-tuduhan yang dia buat terhadap islam dan nabi s.a.w kita . Akhirnya aku diblock oleh dia sebab aku dah tahu strategi dia macam mana.

Jadi aku nak ajak dan seru sahabat islam kita untuk membantu menyelamatkan akidah sahabat kita daripada tergelincir.

Kaedah dia mudah sahaja iaitu spam dekat post-post dia gambar tuduhan dia dan pastekan dekat gambar tersebut jawapan yang dah aku tuliskan untuk tuduhan tersebut.

Tujuan dia apa.

1. Untuk menjawab tuduhan kotor yang dia lemparkan terhadap umat islam dan nabi s.a.w
2. Untuk menyelamatkam akidah saudara islam kita yang cuba digoyahkan oleh dia.
3. Supaya orang bukan muslim yang lain dapat lihat bahawa kita dapat menjawab tuduhan-tuduhan mereka.
4. Bagi dia annoying dan dapat hentikan usaha dia mengkristiankan saudara-saudara kita.

PENTING !!!
Elakkan memaki mereka kita tidak mahu orang non muslim lain melihat kita seolah-olah barbar dan tidak civilised. Serta takut secara tidak sengaja kita menjauhkan mereka masuk islam.

Nama Facebook dia :

Anson Tan Yeechong

Apa yang perlu dibuat ?

Spam Gambar Tuduhan yang disertakan dekat pos ni di semua ruangan komen post dia.

Dan letakkan jawapan ni :

This is proof he wanted "He said no muslim bawa kemajuan "

This will prove his accusation is wrong

This link you can see about muslim invention and muslim contribution in science.

List of scholars from golden age of islam.



Muslim scientist and their contribution now.


You can deleted it many time you want and i can paste it again and again 😂😂


Kepada semua sahabat kristian lihatlah mengapa kebanyakan kristian dan pastor kristian revert kepada muslim dan bagi mereka kenapa kristian bukan agama yang benar dan relevan.

To all christian brothers and sister come and see why most of western and european revert to muslim and why they think that christian is not releven. You can watch it in this channel.




May all christian brother and sister start following what Jesus alaihisalam taught you to worship Allah without put for him any companian.

Markus, 12:32 à “Tidak ada yang lain kecuali Dia

Semua yang lebih dari satu, tidak pantas disebut sebagai Tuhan karena Tuhan Maha Satu. (elfuadi.A/Dr.H.sanihu munir, skm,mph)

Yohanes, 5:44 à “Tuhan yang Esa(Tunggal)"



Dan spam kan ni dekat soalan dia yang suruh bagikan ayat dari alquran menunjukkan sama seperti yang ayat bible dia berikan (berkenaan keamanan dan kedamaian)

Ayat quran yang suruh berbuat baik kepada bukan muslim.

Larangan mencaci agama lain.

وَلَا تَسُبُّوا الَّذِيْنَ يَدْعُوْنَ مِنْ دُوْنِ اللهِ فَيَسُبُّوا اللهَ عَدْوًاۢ بِغَيْرِ عِلْمٍۗ كَذٰلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ اُمَّةٍ عَمَلَهُمْۖ ثُمَّ اِلٰى رَبِّهِمْ مَّرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوْا يَعْمَلُوْنَ
“Dan janganlah kamu memaki sesembahan yang mereka sembah selain Allah, karena mereka nanti akan memaki Allah dengan melampaui batas tanpa dasar pengetahuan. Demikianlah, Kami jadikan setiap umat menganggap baik pekerjaan mereka. Kemudian kepada Tuhan tempat kembali mereka, lalu Dia akan memberitahukan kepada mereka apa yang telah mereka kerjakan” (QS Al-An'am: 10.

فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنتَ فَظّاً غَلِيظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ
“Maka disebabkan rahmat dari Allah-lah kamu berlaku lemah lembut terhadap mereka. Sekiranya kamu bersikap keras lagi berhati kasar, tentulah mereka menjauhkan diri dari sekelilingmu. Karena itu ma’afkanlah mereka, mohonkanlah ampun bagi mereka, dan bermusyawaratlah dengan mereka dalam urusan itu. Kemudian apabila kamu telah membulatkan tekad, maka bertawakkallah kepada Allah. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertawakkal kepada-Nya”.
QS Ali Imran ayat 159

لَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ
Allah tidak melarang kamu untuk berbuat baik dan berlaku adil terhadap orang-orang yang tiada memerangimu karena agama dan tidak (pula) mengusir kamu dari negerimu. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berlaku adil.
QS Al-Mumtahana ayat 8

وَإِن جَنَحُواْ لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
Dan jika mereka condong kepada perdamaian, maka condonglah kepadanya dan bertawakkallah kepada Allah. Sesungguhnya Dialah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. QS Al-Anfal ayat 61

وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَالأَنفَ بِالأَنفِ وَالأُذُنَ بِالأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَّهُ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَا أنزَلَ اللّهُ فَأُوْلَـئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ
“Dan Kami telah tetapkan terhadap mereka di dalamnya (At Taurat) bahwasanya jiwa (dibalas) dengan jiwa, mata dengan mata, hidung dengan hidung, telinga dengan telinga, gigi dengan gigi, dan luka luka (pun) ada kisasnya. Barangsiapa yang melepaskan (hak kisas) nya, maka melepaskan hak itu (menjadi) penebus dosa baginya. Barangsiapa tidak memutuskan perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang zalim.” QS Al Maida ayat 45

Dari hadis membuktikan islam tidak menyuruh kepada kekejaman.

Begitu juga boleh dilihat dari hadis nabi s.a.w

Nabi Shallallahu Alaihi wa Sallam:

“Berperanglah atas nama Allah dan di jalan Allah. Perangilah orang yang ingkar terhadap Allah. Berperanglah dan jangan berkhianat, jangan melanggar janji, jangan memutilasi (memotong tubuh) dan jangan membunuh anak-anak, Apabila kamu bertemu dengan musuhmu dari orang-orang musyrikin maka ajak mereka kepada tiga perkara, mana saja yang mereka setujui maka terimalah dan jangan kamu apa-apakan mereka: ajak mereka kepada Islam, jika mereka memperkenankan maka terimalah mereka dan jangan kamu apa-apakan mereka

Apabila kamu telah mengepung orang-orang yang berada di sebuah benteng, lalu mereka mau menyerah jika kamu menempatkan mereka di atas hukum Allah, maka jangan kamu tempatkan mereka di atas hukum Allah, akan tetapi tempatkan mereka di atas hukummu. Sebab, sesungguhnya kamu tidak tahu apakah kamu bertindak sesuai hukum Allah pada mereka atau tidak.” (Kitab Shahih Al-Jami’: 1078)

Sabda Rasulullah juga ketika melihat seorang perempuan tewas terbunuh dalam perang, beliau mengatakan,

“Tidak seharusnya perempuan ini dibunuh. ” (Abu Daud, An-Nasa’i dan Ibnu Hibban)

Sabda Rasulullah juga, “Berangkatlah kalian dengan nama Allah, dengan Allah dan atas agama Rasulullah. Janganlah kalian membunuh orangtua renta, anak kecil, anak-anak dan perempuan dan janganlah kalian bertindak berlebihan. Kumpulkanlah semua harta rampasan perang kalian. Berdamailah dan berbuat baiklah, sesungguhnya Allah suka kepada orang-orang yang berbuat baik, ” (Dha’iif Al-]aami’,1346)

Sekali lagi aku ingatkan tolong jangan balas dengan makian cukup copy paste yang aku bagi. Islam tak ajar kita untuk membalas dengan makian. Show to them ourself civilised and better religion from them.

Jazakallahu khairan kasira,

Demi Agama, Raja, Bangsa dan Negara ✊
griefin005
Menarik..cara mereka target org Islam yg bpengetahuan rendah..sasaran dia lebih pda org yg lemah pgetahuan..bila DPT yg bpengetahuan sudah tentu mereka delate sbb itu bkn sasaran..
 
  • Like
Reactions: griefin005