Suntikan vaksin

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
Hai,, assalamualaikum dan selamat sejahtera.
Memandangkan esok saya akan menerima suntikan vaksin,, jadi saya ingin meminta semua untuk mendoakan saya.

Kepada yang sudah menerima vaksin, kongsikan lah pengalaman anda. Apa prosedur, vaksin yang anda telah terima dan simptom-simptom yang anda rasa.

Terima kasih.😊
Salam sayang daripada saya, Nabilah. ❤️
Malaysia bebas covid,, in shaa Allah 🌼
 

Akabniname

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
6 Jun 2021
154
505
isekai
DragonCoin
15,830.00
White Cat The MadCat
Apple Watch Series 7
Small PO The Panda
Hai,, assalamualaikum dan selamat sejahtera.
Memandangkan esok saya akan menerima suntikan vaksin,, jadi saya ingin meminta semua untuk mendoakan saya.

Kepada yang sudah menerima vaksin, kongsikan lah pengalaman anda. Apa prosedur, vaksin yang anda telah terima dan simptom-simptom yang anda rasa.

Terima kasih.😊
Salam sayang daripada saya, Nabilah. ❤️
Malaysia bebas covid,, in shaa Allah 🌼
Walaikumsalam...smoga d permudahkan
 

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
Semoga dipermudahkn urusan vaksin @Nabilah ! Doakan saya dapat vaksin cepat..haha
Aamiin,, terima kasih.. semoga dapat vaksin dalam masa terdekat
Nt kita cite panjang. 😂 Ambik dl. Tp dinasihatkan lepas suntik terus pulang, sediakan air minum, panadol makan dl sebelum suntik. Reaction berbeza antara individu. Selimut tebal standby.
Noted bang,, terima kasih atas peringatan.. amat diperlukan.. makan panadol sebelum suntik tu wajib ke??
Walaikumsalam...smoga d permudahkan
Aamiin 😊
 

Hasief

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
6 Jun 2021
2,049
4,694
DragonCoin
141,394,373.60
Eagle
Shiba Inu The Silly
Frost Dragon
Hai,, assalamualaikum dan selamat sejahtera.
Memandangkan esok saya akan menerima suntikan vaksin,, jadi saya ingin meminta semua untuk mendoakan saya.

Kepada yang sudah menerima vaksin, kongsikan lah pengalaman anda. Apa prosedur, vaksin yang anda telah terima dan simptom-simptom yang anda rasa.

Terima kasih.😊
Salam sayang daripada saya, Nabilah. ❤️
Malaysia bebas covid,, in shaa Allah 🌼
Waalaikumusalam goodluck aku baru kena suntik vaksin ITT x silapkhas tingkataan 3 sakit tu x sakit cuma dia punya afek tu pergh lepas kena cucuk aku gi makan pastu aku sakit perut pergh skrg tangan bengkak huuhuhuhuuhhu apa2 goofluck esok jgn nangis nnt hahaha gurau2
 

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
Waalaikumusalam goodluck aku baru kena suntik vaksin ITT x silapkhas tingkataan 3 sakit tu x sakit cuma dia punya afek tu pergh lepas kena cucuk aku gi makan pastu aku sakit perut pergh skrg tangan bengkak huuhuhuhuuhhu apa2 goofluck esok jgn nangis nnt hahaha gurau2
Hahahah,,terima kasih.. setakat suntik tu sikit jee.. time tingakatan 3 dulu banyak kali dah kene suntik.. sekarang pun main suntik²,, rasa macam doktor pula😂😂.. tak pernah lagi nangis yer kena suntik dik😂😂
walaikumussalam wbt
semoga dipermudahkan segala urusan besuk yee ..
Aamiin😊
 

mattajb

HQ Member
DFM Administrator
LV
0
 
4 Jun 2021
3,820
22,375
your lucid dream
DragonCoin
7,411,339.00
Tart Nenas
Sarang Naga
Frost Dragon
Fire Red Dragon
Ancient Dragon
Black Dragon
Dapat vaksin apa tu? Penerimaan kesan berbeza setiap individu. Kalau AZ, ni pengalaman sendiri la 1st vaccine setakat ni. Antara kesan simptom selepas cucuk vaksin AZ:

1. 6 jam pertama: Rasa normal macam takde pape (konon kebal)
2. 1 jam berikutnya: Rasa pening berat kat kepala (bukan kesan mengantuk)
3. 1 jam berikutnya: Bermula drama terbarinf sebab kepala rasa pening sangat.
4. 1 jam berikutnya: Tingtong typing pun typo.
5. 2 jam seterusnya: Badan mula rasa seram sejuk (pecah peluh)
6. Jam yang dah tak ingat keberapa kali: Badan panas suhu tak boleh kawal, tak boleh kena angin rasa sejuk teramat (terpaksa selubung tebal²)
7. Selepas bangun tidur: Tempat jab vaccine kat bahu rasa lenguh dan buat terjaga masa tidur. Selera tinggi tapi tak rasa nak makan, rasa nak minum je sebab bibir kering.
8. Pinggang sakit sebab suhu panas. (Tak ambil sebarang ubat sebab nak bagi antibodi badan lawan sendiri-tak digalakkan kalau tak tahan makan je ubat)
9. Sup sap sup sap dah 5 hari. Settle down.
10. 24 jam pertama kena update simptom kita alami dalam mysejahtera. Tunggu je sehingga tarikh baru 2nd dose terpapar.
11. Selamat mengambil vaksin pertama!​
 

0xfazzz

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
18 Jun 2021
640
3,797
kepala bana
DragonCoin
133,613.00
Hai,, assalamualaikum dan selamat sejahtera.
Memandangkan esok saya akan menerima suntikan vaksin,, jadi saya ingin meminta semua untuk mendoakan saya.

Kepada yang sudah menerima vaksin, kongsikan lah pengalaman anda. Apa prosedur, vaksin yang anda telah terima dan simptom-simptom yang anda rasa.

Terima kasih.😊
Salam sayang daripada saya, Nabilah. ❤️
Malaysia bebas covid,, in shaa Allah 🌼
Untungla,,kita ni maseh menunggu
 

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
Semoga dipermudahkan urusan nab 😘 Saya dah selesai dua2 dose... Xda side effect yg teruk cuma sbb saya ada alergik jadi badan gatal2 naik ruam... 2nd dose pula pening2 ja, tapi terpulang pada penerimaan individu juga lah... Hehehee
Aamiin,, alhamdulillah dah selesai kedua dua dos😊
Santai je sistur, datang bawak pen sendiri nanti isi borang nanti ada usherer tolong.. insyaAllah semuanya berjalan lancar slow-slow je. Kalau sakit nanti ingat je untuk kebaikan
Baikk,, terima kasihhh😊
Dapat vaksin apa tu? Penerimaan kesan berbeza setiap individu. Kalau AZ, ni pengalaman sendiri la 1st vaccine setakat ni. Antara kesan simptom selepas cucuk vaksin AZ:

1. 6 jam pertama: Rasa normal macam takde pape (konon kebal)
2. 1 jam berikutnya: Rasa pening berat kat kepala (bukan kesan mengantuk)
3. 1 jam berikutnya: Bermula drama terbarinf sebab kepala rasa pening sangat.
4. 1 jam berikutnya: Tingtong typing pun typo.
5. 2 jam seterusnya: Badan mula rasa seram sejuk (pecah peluh)
6. Jam yang dah tak ingat keberapa kali: Badan panas suhu tak boleh kawal, tak boleh kena angin rasa sejuk teramat (terpaksa selubung tebal²)
7. Selepas bangun tidur: Tempat jab vaccine kat bahu rasa lenguh dan buat terjaga masa tidur. Selera tinggi tapi tak rasa nak makan, rasa nak minum je sebab bibir kering.
8. Pinggang sakit sebab suhu panas. (Tak ambil sebarang ubat sebab nak bagi antibodi badan lawan sendiri-tak digalakkan kalau tak tahan makan je ubat)
9. Sup sap sup sap dah 5 hari. Settle down.
10. 24 jam pertama kena update simptom kita alami dalam mysejahtera. Tunggu je sehingga tarikh baru 2nd dose terpapar.
11. Selamat mengambil vaksin pertama!​
Terima kasih bang share pengalaman
😊😊,, belum tahu lagi vaksin jenis apa..
Untungla,,kita ni maseh menunggu
Hehe in shaa Allah,, tak lama lagi laa tuu😊😁
 
  • Like
Reactions: Falcon98

Nikki_7

DFM Bawang Rangers
DFM Bawang Rangers
LV
0
 
5 Jun 2021
419
15,690
DragonCoin
12,981.00
Tart Nenas
Harap dipermudahkan bella...selawat byk2 :) yg penting last skali dh boleh que utk "Saya telah di vaksin"😆 lindungi diri, lindungi semua 😊♥️
 
  • Like
Reactions: Falcon98

Tanah melayu

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
4 Jun 2021
882
9,849
🛑ㄒ卂几卂卄_爪乇ㄥ卂ㄚㄩ🛑
DragonCoin
4,736.00
Hai,, assalamualaikum dan selamat sejahtera.
Memandangkan esok saya akan menerima suntikan vaksin,, jadi saya ingin meminta semua untuk mendoakan saya.

Kepada yang sudah menerima vaksin, kongsikan lah pengalaman anda. Apa prosedur, vaksin yang anda telah terima dan simptom-simptom yang anda rasa.

Terima kasih.😊
Salam sayang daripada saya, Nabilah. ❤️
Malaysia bebas covid,, in shaa Allah 🌼
Waalaikumsalam bella ,abg xrase lagi pun ,semoga urusan bella di permudahkan esok ,amin7x 🤲