Trend 'Unboxing Isteri'

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua forumer DFM
Apa khabar semua?? Semoga sihat hendaknya. Pada hari ini saya nak kongsikan sedikit topik atau isu mengenai satu trend yang telah menjadi tular iaitu trend 'unboxing isteri' atau 'unboxing pengantin'. Mungkin ada yang tahu dah mengenai perkara ini, tapi saya nak kongsikan kepada semua. Trend unboxing isteri adalah dimana si suami menanggalkan perhiasan si isteri sambil si isteri merekodkan video. Walaupun hanya sekadar menanggalkan perhiasaan seperti ini tidak seharusnya dilakukan.

Trend ini telah menarik perhatian beberapa pihak salah seorangnya ialah bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri. Beliau berkata Islam memerintah suami untuk menjaga kehormatan dan penampilan isteri masing-masing. Menurutnya, suami sepatutnya melindungi dan memelihara ahli keluarga masing-masing daripada mendapat kemurkaan Allah SWT, di samping menyeru mereka untuk taat kepada Allah dan meninggalkan larangan-Nya. Katanya, apa yang lebih membimbangkan lagi ia akan mencetuskan kepada perkara yang lebih parah seperti mendedahkan aksi mesra yang keterlaluan, mendedahkan aurat dan lain-lain. Beliau juga berkata, sepatutnya semua itu menjadi rahsia di antara suami isteri dan bukannya perlu dipertontonkan kepada orang lain.

Hal ini juga turun mendapat perhatian Ustazah Asma' Harun. Beliau meluahkan rasa sedih dan kecewa. Ustazah Asma’ mempersoalkan di mana perasaan malu dalam diri biarpun belum sampai tahap membuka pakaian seperti di barat.
Menerusi perkongsian di Facebook, Ustazah Asma’ memberi peringatan kepada kaum suami untuk tidak menjadi lelaki dayus semata-mata demi ‘content’.

Islam sangat menitikberatkan tentang sifat malu pada diri seseorang, begitu juga buat suami isteri. Hikmahnya supaya tidak timbul fitnah (syahwat) kepada orang lain, rasa tidak senang orang sekeliling yang melihat atau mempengaruhi orang yang belum ada hubungan sah untuk turut melakukan perbuatan yang dihalalkan kepada suami isteri.
Namun pesanan penting buat pasa suami peliharalah aurat dan maruah isteri, serta didik dirinya dengan taqwa dan sifat malu. Jangan sampai menjadi seorang suami yang dayus.
Untuk kaum wanita pula, jangan biarkan diri kita terpedaya dengan kehendak nafsu sendiri, bimbang kelak bila sudah terlambat terpaksa menanggung penyesalan yang tiada kesudahan.
Pasangan bukanlah objek yang layak diperlakukan sebegitu tanpa rasa segan atau mengaibkan.

Dalam pada itu, Ustazah Asma’ menekankan tayang momen romantis bersama suami ataupun isteri kepada orang ramai bukan menjadi kayu ukur kebahagiaan sesebuah keluarga.

Sebagai ketua keluarga, suami perlu sedar dan tahu membezakan perkara yang baik di sisi agama ataupun sebaliknya. Bersederhanalah dalam ekspresikan kebahagiaan.
Yakin dan percayalah bahawa mempamerkan momen romantis bersama pasangan untuk tontonan umum bukanlah kayu ukur sebenar kebahagiaan. Lumrah lelaki suka melihat, wanita suka dilihat.
Namun, pesanan penting buat para suami, peliharalah aurat dan maruah isteri, serta didik dirinya dengan taqwa dan sifat malu. Jangan sampai menjadi seorang suami yang dayus. Dan buat kaum wanita, jangan pula biarkan diri kita terpedaya dengan kehendak nafsu sendiri, bimbang kelak bila sudah terlambat terpaksa menanggung penyesalan yang tiada kesudahan.


Jadi apa pendapat anda mengenai isu trend unboxing isteri ini? Wajarkah atau tidak? Semoga keluarga dan keturunan kita dijauhkan dengan segala ikutan yang membawa fitnah dan melanggar syariat Islam.


Sumber:
 

Falcon98

BANNED!!
Banned User
LV
0
 
6 Jun 2021
2,666
30,408
San Francisco, Malaysia
reusagi98.blogspot.com
DragonCoin
14,482,745.00
Tart Nenas
Apple Macbook Pro 13
Redmi Note 11 Pro
DJI Mavic Pro
Samsung Galaxy Z FLIP 3
Apple TV
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua forumer DFM
Apa khabar semua?? Semoga sihat hendaknya. Pada hari ini saya nak kongsikan sedikit topik atau isu mengenai satu trend yang telah menjadi tular iaitu trend 'unboxing isteri' atau 'unboxing pengantin'. Mungkin ada yang tahu dah mengenai perkara ini, tapi saya nak kongsikan kepada semua. Trend unboxing isteri adalah dimana si suami menanggalkan perhiasan si isteri sambil si isteri merekodkan video. Walaupun hanya sekadar menanggalkan perhiasaan seperti ini tidak seharusnya dilakukan.

Trend ini telah menarik perhatian beberapa pihak salah seorangnya ialah bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri. Beliau berkata Islam memerintah suami untuk menjaga kehormatan dan penampilan isteri masing-masing. Menurutnya, suami sepatutnya melindungi dan memelihara ahli keluarga masing-masing daripada mendapat kemurkaan Allah SWT, di samping menyeru mereka untuk taat kepada Allah dan meninggalkan larangan-Nya. Katanya, apa yang lebih membimbangkan lagi ia akan mencetuskan kepada perkara yang lebih parah seperti mendedahkan aksi mesra yang keterlaluan, mendedahkan aurat dan lain-lain. Beliau juga berkata, sepatutnya semua itu menjadi rahsia di antara suami isteri dan bukannya perlu dipertontonkan kepada orang lain.

Hal ini juga turun mendapat perhatian Ustazah Asma' Harun. Beliau meluahkan rasa sedih dan kecewa. Ustazah Asma’ mempersoalkan di mana perasaan malu dalam diri biarpun belum sampai tahap membuka pakaian seperti di barat.
Menerusi perkongsian di Facebook, Ustazah Asma’ memberi peringatan kepada kaum suami untuk tidak menjadi lelaki dayus semata-mata demi ‘content’.



Dalam pada itu, Ustazah Asma’ menekankan tayang momen romantis bersama suami ataupun isteri kepada orang ramai bukan menjadi kayu ukur kebahagiaan sesebuah keluarga.




Jadi apa pendapat anda mengenai isu trend unboxing isteri ini? Wajarkah atau tidak? Semoga keluarga dan keturunan kita dijauhkan dengan segala ikutan yang membawa fitnah dan melanggar syariat Islam.


Sumber:
Kita sebagai rakyat Malaysia, janganla ikot thrend sngt, ikot boleh tp pastikan benda tu logik, selamat, tak memalukan dan boleh diterima umum.. Ada otak, guna la... ke takde otak? uhukkkk
 

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
Kita sebagai rakyat Malaysia, janganla ikot thrend sngt, ikot boleh tp pastikan benda tu logik, selamat, tak memalukan dan boleh diterima umum.. Ada otak, guna la... ke takde otak? uhukkkk
itulaaa tuuu huhu,, masing2 buat sebab nak ada content nak viral adeihhh.. memalukan sebenarnya tuuuu
 

Izzahin

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
27 Aug 2021
83
604
Negeri 8 - 2 + 3 - 5 + 3 + 2
www.rrgaa.com
DragonCoin
3,892.00
Smart Stereo Headset SM0087
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua forumer DFM
Apa khabar semua?? Semoga sihat hendaknya. Pada hari ini saya nak kongsikan sedikit topik atau isu mengenai satu trend yang telah menjadi tular iaitu trend 'unboxing isteri' atau 'unboxing pengantin'. Mungkin ada yang tahu dah mengenai perkara ini, tapi saya nak kongsikan kepada semua. Trend unboxing isteri adalah dimana si suami menanggalkan perhiasan si isteri sambil si isteri merekodkan video. Walaupun hanya sekadar menanggalkan perhiasaan seperti ini tidak seharusnya dilakukan.

Trend ini telah menarik perhatian beberapa pihak salah seorangnya ialah bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri. Beliau berkata Islam memerintah suami untuk menjaga kehormatan dan penampilan isteri masing-masing. Menurutnya, suami sepatutnya melindungi dan memelihara ahli keluarga masing-masing daripada mendapat kemurkaan Allah SWT, di samping menyeru mereka untuk taat kepada Allah dan meninggalkan larangan-Nya. Katanya, apa yang lebih membimbangkan lagi ia akan mencetuskan kepada perkara yang lebih parah seperti mendedahkan aksi mesra yang keterlaluan, mendedahkan aurat dan lain-lain. Beliau juga berkata, sepatutnya semua itu menjadi rahsia di antara suami isteri dan bukannya perlu dipertontonkan kepada orang lain.

Hal ini juga turun mendapat perhatian Ustazah Asma' Harun. Beliau meluahkan rasa sedih dan kecewa. Ustazah Asma’ mempersoalkan di mana perasaan malu dalam diri biarpun belum sampai tahap membuka pakaian seperti di barat.
Menerusi perkongsian di Facebook, Ustazah Asma’ memberi peringatan kepada kaum suami untuk tidak menjadi lelaki dayus semata-mata demi ‘content’.



Dalam pada itu, Ustazah Asma’ menekankan tayang momen romantis bersama suami ataupun isteri kepada orang ramai bukan menjadi kayu ukur kebahagiaan sesebuah keluarga.




Jadi apa pendapat anda mengenai isu trend unboxing isteri ini? Wajarkah atau tidak? Semoga keluarga dan keturunan kita dijauhkan dengan segala ikutan yang membawa fitnah dan melanggar syariat Islam.


Sumber:
kesian laa kat yang belum kawin nii🍌
 
  • Dislike
Reactions: M4LiQU3

Aceofspade

Forum Moderator
DFM Sub Moderator
LV
0
 
30 May 2021
6,488
36,669
Dragonforce Malaysia
DragonCoin
9,668,038.00
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua forumer DFM
Apa khabar semua?? Semoga sihat hendaknya. Pada hari ini saya nak kongsikan sedikit topik atau isu mengenai satu trend yang telah menjadi tular iaitu trend 'unboxing isteri' atau 'unboxing pengantin'. Mungkin ada yang tahu dah mengenai perkara ini, tapi saya nak kongsikan kepada semua. Trend unboxing isteri adalah dimana si suami menanggalkan perhiasan si isteri sambil si isteri merekodkan video. Walaupun hanya sekadar menanggalkan perhiasaan seperti ini tidak seharusnya dilakukan.

Trend ini telah menarik perhatian beberapa pihak salah seorangnya ialah bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri. Beliau berkata Islam memerintah suami untuk menjaga kehormatan dan penampilan isteri masing-masing. Menurutnya, suami sepatutnya melindungi dan memelihara ahli keluarga masing-masing daripada mendapat kemurkaan Allah SWT, di samping menyeru mereka untuk taat kepada Allah dan meninggalkan larangan-Nya. Katanya, apa yang lebih membimbangkan lagi ia akan mencetuskan kepada perkara yang lebih parah seperti mendedahkan aksi mesra yang keterlaluan, mendedahkan aurat dan lain-lain. Beliau juga berkata, sepatutnya semua itu menjadi rahsia di antara suami isteri dan bukannya perlu dipertontonkan kepada orang lain.

Hal ini juga turun mendapat perhatian Ustazah Asma' Harun. Beliau meluahkan rasa sedih dan kecewa. Ustazah Asma’ mempersoalkan di mana perasaan malu dalam diri biarpun belum sampai tahap membuka pakaian seperti di barat.
Menerusi perkongsian di Facebook, Ustazah Asma’ memberi peringatan kepada kaum suami untuk tidak menjadi lelaki dayus semata-mata demi ‘content’.



Dalam pada itu, Ustazah Asma’ menekankan tayang momen romantis bersama suami ataupun isteri kepada orang ramai bukan menjadi kayu ukur kebahagiaan sesebuah keluarga.




Jadi apa pendapat anda mengenai isu trend unboxing isteri ini? Wajarkah atau tidak? Semoga keluarga dan keturunan kita dijauhkan dengan segala ikutan yang membawa fitnah dan melanggar syariat Islam.


Sumber:
Makin gila trend skrg unbozing bini2 pulak...hadeii
 
  • Like
Reactions: nxncy

Jaring

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
28 Jun 2021
1
17
DragonCoin
2,010.00
Ulat Gonggok Gergasi
Angry Lion
Mac OS
iOS
Microsoft Windows
Android
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua forumer DFM
Apa khabar semua?? Semoga sihat hendaknya. Pada hari ini saya nak kongsikan sedikit topik atau isu mengenai satu trend yang telah menjadi tular iaitu trend 'unboxing isteri' atau 'unboxing pengantin'. Mungkin ada yang tahu dah mengenai perkara ini, tapi saya nak kongsikan kepada semua. Trend unboxing isteri adalah dimana si suami menanggalkan perhiasan si isteri sambil si isteri merekodkan video. Walaupun hanya sekadar menanggalkan perhiasaan seperti ini tidak seharusnya dilakukan.

Trend ini telah menarik perhatian beberapa pihak salah seorangnya ialah bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri. Beliau berkata Islam memerintah suami untuk menjaga kehormatan dan penampilan isteri masing-masing. Menurutnya, suami sepatutnya melindungi dan memelihara ahli keluarga masing-masing daripada mendapat kemurkaan Allah SWT, di samping menyeru mereka untuk taat kepada Allah dan meninggalkan larangan-Nya. Katanya, apa yang lebih membimbangkan lagi ia akan mencetuskan kepada perkara yang lebih parah seperti mendedahkan aksi mesra yang keterlaluan, mendedahkan aurat dan lain-lain. Beliau juga berkata, sepatutnya semua itu menjadi rahsia di antara suami isteri dan bukannya perlu dipertontonkan kepada orang lain.

Hal ini juga turun mendapat perhatian Ustazah Asma' Harun. Beliau meluahkan rasa sedih dan kecewa. Ustazah Asma’ mempersoalkan di mana perasaan malu dalam diri biarpun belum sampai tahap membuka pakaian seperti di barat.
Menerusi perkongsian di Facebook, Ustazah Asma’ memberi peringatan kepada kaum suami untuk tidak menjadi lelaki dayus semata-mata demi ‘content’.



Dalam pada itu, Ustazah Asma’ menekankan tayang momen romantis bersama suami ataupun isteri kepada orang ramai bukan menjadi kayu ukur kebahagiaan sesebuah keluarga.




Jadi apa pendapat anda mengenai isu trend unboxing isteri ini? Wajarkah atau tidak? Semoga keluarga dan keturunan kita dijauhkan dengan segala ikutan yang membawa fitnah dan melanggar syariat Islam.


Sumber:
Waalaikumsalam... Terima Kasih atas perkongsian 🤠
 
  • Like
Reactions: nxncy

ShahrulHalim

Moderator
DFM Administrator
LV
0
 
5 Jun 2021
3,733
20,473
34
Aqsa
dragonforce.io
DragonCoin
66,458,989.00
Mystery Box [ LEGENDARY ] 🔥🔥🔥
Tart Nenas
Angry Lion
Perodua Kancil
Black Dragon
Shark
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada semua forumer DFM
Apa khabar semua?? Semoga sihat hendaknya. Pada hari ini saya nak kongsikan sedikit topik atau isu mengenai satu trend yang telah menjadi tular iaitu trend 'unboxing isteri' atau 'unboxing pengantin'. Mungkin ada yang tahu dah mengenai perkara ini, tapi saya nak kongsikan kepada semua. Trend unboxing isteri adalah dimana si suami menanggalkan perhiasan si isteri sambil si isteri merekodkan video. Walaupun hanya sekadar menanggalkan perhiasaan seperti ini tidak seharusnya dilakukan.

Trend ini telah menarik perhatian beberapa pihak salah seorangnya ialah bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr. Zulkifli Mohamad Al-Bakri. Beliau berkata Islam memerintah suami untuk menjaga kehormatan dan penampilan isteri masing-masing. Menurutnya, suami sepatutnya melindungi dan memelihara ahli keluarga masing-masing daripada mendapat kemurkaan Allah SWT, di samping menyeru mereka untuk taat kepada Allah dan meninggalkan larangan-Nya. Katanya, apa yang lebih membimbangkan lagi ia akan mencetuskan kepada perkara yang lebih parah seperti mendedahkan aksi mesra yang keterlaluan, mendedahkan aurat dan lain-lain. Beliau juga berkata, sepatutnya semua itu menjadi rahsia di antara suami isteri dan bukannya perlu dipertontonkan kepada orang lain.

Hal ini juga turun mendapat perhatian Ustazah Asma' Harun. Beliau meluahkan rasa sedih dan kecewa. Ustazah Asma’ mempersoalkan di mana perasaan malu dalam diri biarpun belum sampai tahap membuka pakaian seperti di barat.
Menerusi perkongsian di Facebook, Ustazah Asma’ memberi peringatan kepada kaum suami untuk tidak menjadi lelaki dayus semata-mata demi ‘content’.



Dalam pada itu, Ustazah Asma’ menekankan tayang momen romantis bersama suami ataupun isteri kepada orang ramai bukan menjadi kayu ukur kebahagiaan sesebuah keluarga.




Jadi apa pendapat anda mengenai isu trend unboxing isteri ini? Wajarkah atau tidak? Semoga keluarga dan keturunan kita dijauhkan dengan segala ikutan yang membawa fitnah dan melanggar syariat Islam.


Sumber:
Boleh je unboxing...tapi tutup lampu :LOL:
Kita sebagai rakyat Malaysia, janganla ikot thrend sngt, ikot boleh tp pastikan benda tu logik, selamat, tak memalukan dan boleh diterima umum.. Ada otak, guna la... ke takde otak? uhukkkk
tulah jangan ikut thread...tapi buat thread kat forum DFM 🤣
 

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon

Nabilah

DFM Member
DFM Member
LV
0
 
11 Jun 2021
1,591
15,460
Di dimensi yang nyata tatkala dunia ini hanya fana
DragonCoin
147,084,797.00
Lamborghini Sian
Eagle
Oyen The Arrogant Cat
White Cat The MadCat
Charlie Dame...
Ancient Dragon
kebetulan pula, aku pun baru ja tgok video ni :)
mantapppp thanks shareee!!
Better ko unbox boxer. Isteri tu kan ko punya. Yg tunjuk kat org nape? X nak bagi jek kat org single kat luar ini haa
itu laaa nyaaa,,, tak faham apa kehe nyaaa menunjuk kat orang.. orang sekarang suka berkongsi semuanya agaknyaaa.. baguih betul kan uhuks
 

mattajb

HQ Member
DFM Administrator
LV
0
 
4 Jun 2021
3,822
22,405
your lucid dream
DragonCoin
7,413,539.00
Tart Nenas
Sarang Naga
Frost Dragon
Fire Red Dragon
Ancient Dragon
Black Dragon
Sekecil kecil tiang pasak yang membentuk sesebuah tamadun bermula dari pembentukan sebuah keluarga yang baik. Daripada keluarga membawa ke komuniti, masyarakat umum, daerah, wilayah atau negeri, seterusnya negara. Jika nilai² ketimuran yang beradab dan berakhlak mulia tidak dijaga dengan sebegitu baik maka ranaplah institusi kekeluargaan. Jika institusi ini hancur, hancurlah negara kerana generasi yang sedang dibina untuk masa hadapan adalah generasi yang sebermulanya dari sebuah keluarga. Renung renungkan dan jangan jadi seperti apa yang berlaku baru-baru ini. Jadilah manusia beradab, adanya ia menyenangkan tiadanya ia dikenangkan. Wasalam